Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 3218 ggr
Clariiz
0

Hur bor era kaniner?

Hur bor era kaniner? Lägg gärna in bild på buren! Gärna när kaninen är med! Ska ut och fota min bur snart! Både betes burarna och där dom bor nu! Hehe. Lägg upp gärna! kan bli ett kulit forum!

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

__iE
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

här ser man båda burarna, som Blixten hade :)

man ser också Blixten i sommarburen :P

Clariiz
0

Det ser ju jätte fint ut! ska snart ut och fota mitt! :P

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Myrra
0

Så här bor mina!

Clariiz
0

Vad fint du har det Myrra! Har fotat mina bilder nu! ska bara hitta sladden så jag kan lägga in bilderna! :P

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Clariiz
0

Puttar

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Frida-L
0

Iiihhhh, jag blir så arg, jag vill också visa bilder på mina burar. MEN MIN KAMERA FUNKAR INTE NU! Vad fina burar ni andra har!

Matilda_91
0

Här bor Albin :) Det ser så grisigt ut runt omkring buren, men men!

Lotta_A
0

Såhär bor molle och leah :)

KajsaM
0

#7 Jag måste bara få fråga ;) Är du inte rädd att t.ex någon katt så hoppa in till albin elr nå? :)

Lotta_A
0

#9: Bra fråga. Det vill jag också veta. Tänk om det kommer en räv eller en rovfågel?

Våra kaniner har det ju ungefär som Albin och det kommer faktiskt katter och spanar på kaninerna lite då och då. Men då stampar Leah jättehögt så hon skrämmer bort dom. Mohihi ;)

Matilda_91
0

Jag stänger såklart luckan på kvällarna, då kommer det inte in någon räv. Och okända katter vågar det sig inte hit till gården. Vi har själv två stycken som är kompisar med Albin och som regerar i trakterna här, haha :D Och så hundarna förstås, en springer spaniel och en blandis mellan rottis och 3 stora raser till. Så länge dom finns på gården kommer nog inga små kissar hit :)

Svea, den ena katten brukar iof skutta in ibland, Men hon brukar bara lägga sig i halmen och slappa ett tag, sen skuttar hon ut :)

Zvintos
0

Såhär ser det ut där mina kaniner bor.

KajsaM
0

#11 Hehee ;D Vad bra att dina katter vaktar han :P

myriis
0

Har tyvärr ingen bild >.< Men kan beskriva ^^

Kaninerna bor i en tvåfacksbur, som står under tak :) På marken ligger det stenplattor och på vänster sida står en annan utebur. På höger sida står en htlla med pellets, sele hö m.m. Under Tvåfackaren ligger alla hindrerna..

XD

Clariiz
0

myriis kan du inte fota å lägga ut? verkar jätte intressant!

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

myriis
0

Jorå, jag ska :P Men just nu ser det så hemskt ut där att det inte är sant xD Jag har inte städat på ett tag

myriis
0

Har nämligen varit sjuk och inte orkar annat än att mata kaninerna, släppa ut dem i rasthagarna och mata dem. :-/

Clariiz
0

och? fota endå vi fattar.

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

KajsaM
0

Precis ;D

Cilla__
0

Kaniner behöver faktiskt inte nån stor bur dom är faktiskt små och behöver knappt ha en bur som är större än dom själva! Jag tycker Matildas bur var aldeles för stor det är synd om kaninen tycker jag

Tina-A
0

#20: Varför skulle det vara synd om kaninen om den har en stor bur? Har du någon gång tänkt på hur stor "bur" kaniner har som lever fritt? I det vilda så att säga. Världen är deras bur och min personliga åsikt är att man aldrig kan ha en för stor bur åt sin kanin! Det är synd om kaninen om den har för liten bur

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Cilla__
0

MIn kanin mår iaf bra och den har en lagom bur!!!!!!!! den är lika stor som en transportbur fast av trä.

Tina-A
0

#22: Jag har lagt in en artikel om vart lagen går för hur liten bur du får ha. Jag tvivlar på att din transportbur håller måtten för lagen, men du kanske har en stor transportbur vad vet jag. Där kan du i alla fall läsa vad som är lagligt och vad som är olagligt :) Självklart försöker vi alla ta hand om våra kaniner på bästa sätt

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Cilla__
0

men åååh

Lotta_A
0

Ju större desto bättre. Visst kan man ha en lite mindre bur om man tar ut sin kanin i någon form av lekhage ett par timmar om dagen. Kaniner är djur som äslkar att motionera. Dom måste röra på sig mycket, nästan mer än en hund. Såå stor bur är viktigt

Cilla__
0

Vad är en lekhage??? min kanin leker inte, den tyker om att äta och jag ger den solrosfrön

myriis
0

#24: Cilla, tyvärr spelar det ingen roll hur bra din kanin trivs i sin bur, den måste vara så stor som det står i lagen att den ska vara! Annars kan du dock vänta dig en anmälan för det…

[Eichan]
0

jag har så många burar så jag lägger upp en länk på min hemmsida(klicka vidare på burarna) http://www.LillaKanin.piczo.com

Lotta_A
0

#26: En lekahage kan du väl räkna ut vad det är?
Solrosfrön är väldigt fett….

KajsaM
0

Cilla__: Tycker du att Albins bur är för stor? Jag skulle okå vilja ha en sådan stor bur. Precis som Tina säger så din bur för liten för en kanin. Ta det inte personligt, för vi vill bara kaninens bästa. :)

Mvh Kajsa Medarbetare

Clariiz
0

Herregud, en transort bur :S stackars kanin! :S

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Muumintrollan
0

Hmm….ja det låter sannerligen litet att ha en transportbur. Men som nån sa innan så är det ju beroende på hur ofta kaninen får komma ut ur den och hur den sköts för övrigt.

Jag tror inte heller kaniner kan ha "för stor" bur….och som sagt…det finns ju lagar på storleken.

Läste en gång om en kanin som inte ens hade en bur och som aldrig haft det under sitt hela liv……den bodde fritt i lägenheten för den var en innekanin. Om man har det så och typ stänger in den i en transportbur ibland för att inte kaninen ska råka skada sig är det ju ingen fara med en sån bur…..

Men du Cilla….får jag fråga av ren nyfikenhet. Hur gammal är din kanin? Vad är det för ras? och hur ofta släpper du ut den ur buren och vad gör du med den då? eller vad gör kaninen då?

Jag menar inte att tjafsa med någon….säger bara vad jag tycker och undrar bara av nyfikenhet. Det viktiga är ju att kaninerna mår bra och att de får kärlek och omsorg så som en kanin behöver!!

KajsaM
0

#33 Cilla__ är inte medlem längre

Ninja
0

Var det bara jag som misstänker att Cilla försökte driva med folk här? Hon verkade veta exakt vad som skulle göra folk upprörda.. Jag menar; solrosfrön har knappast nåt med den här diskussionen att göra, men säkert visste hon att de är otroligt feta och att de det till en kanin i pytteliten bur och ingen Motion så.. Njäe, jag tror hon ville provocera. Tyvärr. (och jag hoppas att det är så, för annars måste hennes kanin må väldigt dåligt..)

__iE
0

#34, vi har pratat om det i en annan tråd, och jag tror precis som du!

såg inte denna t5råd förräns nu.. men håller med Ninja!!

amand
0

Skulle vi inte diskutera burar här? ;P Ingen som vill lägga upp bild på sin(a) bur(ar)?

KajsaM
0

Jag har min bur (inneburen alltså) på en annan dator. Men kolla på artiken "Burar" där finns Hampus bur med :)

Melle_bus
0

Så här bor mina kaniner. Fick hem min nya kanin igår och är nu väldigt glad att jag beställt en större bur för hans är jätteliten.

Aourora
0

mina kaniner bor iett modernare förråd med lyse, ventilation(ej dragigt) och fönster., sen har vi övervakningskameror därute så att vi ser kaninerna helöa tiden när vi är innomhus :) haha  har ingen bild men kan ta sen!kaningalna..

och sen har vi termometrar uppsatta lite här och var…för att man ska se att det inte blir för kallt… och så finns det elutag mm.så att man kan ha all möjlig elektronik där.

sen står det två burar där,stora nästan hela förådet går åt, det gillar inte brochan som försöker få ut cyckeln ibland..

och burarna är ganska stora och innehåller rent eller innan städning nästan rent halm och spån. och sen har dom masssa pinnar och kvistar som dom bygger hålor av!och gnager på! och sen har domnågra hus ivar att hoppa omkring i och på.Ninni och valentino sitter inetlängre ihop, men dom har sällskap av varandra ändå. och dom träffas varje dag när vi är med, då gosar dom!pussar på huvudena! så sött!

sen har vi en utehage (med tak) och så att inget kan komma in!

och den får dom vara i lite då och då.meningen är att vi ska flytta ut en ännustörre bur som hängerihop ut i förrådet(fick i julklapp) och ta bort dem andra burarna i förrådet. och sen blir det en kattlucka fran den ut genom väggen ut i hagen. Men vi ska kunna stänga till om vi inte vill att dom ska gå ut. det blir jätte fint! i den buren får det igenligen plats väldigt många fler kaniner än nini och valentnino på två plan i vardera. (det är ju bra att dte gå och dela av flera stora bitar i en bur, om jag måste ha kvar någon kaninunge lite längre, om jag inte blir av med alla på en gång…)

att ha kaninerna i förrådet som jag tycker jag är bra, på sommaren när dte blir för varmt kan dom hoppa in i det svala förådet och på vintern är dte mycket varmare i förådet än ute…

ska ta kort sen!

Aourora
0

cilla!

jag tycker att du inte verkar särkillt seriös, om du har kaninen i en så liten som en transportbur så är det defenitivt djurplågeri! och om du matar den med solrosfrön så kommer den få brist och förmkt sjukdommar. Kaniner är bra på att lagra fett!! tilloch med av hö, så ge inte för mkt solrosfrön.

Att säga så om matilda tycker jag är dålig stil som F**N-

kaninen mår mkt bättre av att bo hos matilda än en kanin som bor hos dig om du gör som det står, stackars kanin, gör dig av med kaninen om du inte kan ta hand om den på rätt sätt, det som du förklarar är FEL SÄTT-uch vad sur jag blir!!

KajsaM
0

#39 Wow vilken lyx :D Du måste massor med kort så vi får se ;)

Talismana
0

Min bur som kaninen bor inne med har jag inte kort med, den är en helt vanlig bur så som de flesta har, antar jag.
Jag bifogar en bild på uteburen med Boy med i ;)

Mvh Erica

KajsaM
0

#42 Stort och fint :) Bor han även där på vinter?

Zebben
0

Så här bor min kanin. Hon är nu 10 år gammal och jag tog över henne när hon behövde ett nytt hem för ca 2-3 år sedan.

Hon har tillgång till hela våran lägenhet dygnet runt om hon vill, men hon håller sig helst i sin "bur/hage".

KajsaM
0

#44 Stor burhage, perfekt :) Ännu lyxigare om hon ar tillgång till lägenheten :D

Talismana
0

#43 - Nej, han har alltid varit inne kanin så nu bor han inne i mitt rum. Men på sommarna är han ute. När man går/cyklar förbi så följer han efter så långt det går, underbara lilla Boy..:P

Noa-Nisse
0

#42. jag gillade din inhängnad där väldigt mycket! mycket gräs att äta och mycket plats att springa runder på för Boy! han ser ut som min kanin faktisk, fast han är bara ett halft år gammal nu typ.

Medarbetare på Hundar.ifokus

Talismana
0

#47 - Jo visst har han det bra där ute, men vi måste byta näten eftersom att jag jämt trasslar in mig i det och det är stora hål i XD
JA, de var lika de, jag skulle vilja ha en till kanin som Boy, ser ut lika dan, tempramentet lika dan. Då skulle jag vilja ha en till kanin .. XD

Noa-Nisse
0

#48! verkligen en goding det du!

Medarbetare på Hundar.ifokus

felicia93
0

putt

sputtnick_plexus
0

Såhär bor mina. :)

Nilam
0

Jag tror Cilla bara va ett Troll, bry er inte om henne…

Så fort jag fått tillbaka min kamera så kan jag ta kort på buren:) Den är iaf 120*68*60 :)

nana_staar
0

Min kanins bur (julpyntad på bilden :P).

nana_staar
0

Rätt stökigt runt buren också.. Men brukar inte se ut så, så ni vet :P

Clariiz
0

Ujujuj vilken gammal tråd^^

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com