Sötnöt,vad för lekar/träning?
Lägg gott i en äggkartong. Då får hon jobba för att ta sönder den.
Mvh
Mig
#1: hon väljer att bara äta kartongen så blivit lite orolig att hon får i sig för mycket kartong, hon åt upp ett 6pack äggkartong sist o lämnade godisen 🤣 har en massa rullar o ägg kartonger men eftersom hon då bara äter kartongen så verkar de inte som rätt grej heller.
Mvh Mayhems "hönsmamma"
#2 Om hon lämnar godisen så undrar jag hur pass matmotiverad hon är. Kanske kartong som är smaskigast, här hemma är Vildas favorit sånt toalettströ och papper… så inget av det ströet kan man använda. Hitta något hon gillar mer än kartong kanske det funkar eller kör det som du visas i #0 med något ännu godare, banan? Fast dock blir det ju svårt att köra mycket lekare då de endast kan äta lite av sådant gott. Tror inte lekarna behöver va problemet utan mest att hon kanske inte är särskilt mat motvierad
#3: så kanske det är,har inte tänkt på det. Hahaha de väljer konstiga favorit saker. Jag försöker få henne av pellets och vill helst bara ge hö,popcorngräs,örter,lite morot och blast. Jag vet att många ger banan men jag vet inte vad en ekologisk banan innebär för de känns inte korrekt med vad jag ser som ekologiskt så är lite löjlig med o ge henne nytt. Sen äter hon inte saker när de torkats förrän hon verkligen vet att de är ätbart,de är som att luktsinnet inte är där när de är torrt o då äter hon inte de. Inte heller blöt blast utan den ska va färsk men inte nysköljd för då lämnar hon den,färsk mynta går,inte torkad. Så när jag skriver detta så låter de som att du har rätt,ska se om jag hittar något som kanske är mer motiverande för lekarna🤣
Mvh Mayhems "hönsmamma"