Ny inhägnad!
Jag fattar inte att jag inte har tänkt på det tidigare ..
Men det är så att vi har en hönsgård med riktigt starkt och säkert nät. Ramen till inhägnaden består av telefonstolpar, såna där stora, kraftiga stockar. Tyvärr är det dock inget tak/nät på inhägnaden, får se om jag kan fixa något. Den är ungefär 6x7 m :)
Hönsen bor inne (inte i huset då:P) nu när det är så kallt, men på sommaren brukar de vara i hönsgården. Men på vintern står den ju tom! Så det är perfekt för kaninerna att vara där!:D Stort och säkert, förutom att det inte finns något tak då ..
Jag har fixat lite där ute, bland annat satt upp en träskiva mot väggen så det bildar som ett litet kryp-in :) Där har jag även lagt in halm så det inte blir lika kallt. Jag har även lagt ut hö i hagen samt massa jättestora grenar. Och - det kanske inte hjälper så mycket - så har jag även gjort en fågelskrämma!;) Hoppas eventuella rovfåglar håller sig borta nu =)
Honorna är jätteglada iaf:)
Bilder kommer förmodligen i morgon!

skoj :)

Skoj! ;D
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
vad kul! Hönsgårdar är perfekta ;) (använder också det :P)
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
kul :)
#3 Japp, det är de när man väl kommer på det:P
Ja, jättekul o perfekt! :D ;)
#5; Fast den är inte bra att ha små kaniner i. (*host*Molle*host*) ^^
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

#6: Haha ;P
www.frihetenskaniner.se
#6 Haha;)
Honorna ville inte komma in sen kan jag tilläggax) :P Ska få komma ut i morgon också:) Då ska jag foota, så ni får se hur de ser ut;D

Vad rolig! : D
Kul :)

smart idé funderar på samma sätt använda våran hundgård.
Vad roligt! :)
Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se
kul :)
Kul! Kan du inte lägga ut nån bild? ^^, Men om du har kompostgaller kanske du kan jänga ihop dom på något sätt och göra som tak?
#14; Håller på att ladda in bilderna i datorn(: Ja, jag har faktiskt tänkt den tanken. Men de kommer svikta ner i mitten eftersom den är så bred.. Då måste jag sätta upp någon sorts påle där och det går inte. Funderar på om det finns något bra nät..
#15 Aha :o Men i så fall kan man ju ta lite hönsnät och häfta fast de eller nått? :)
#16 Kanske det;) Min hjärna arbetar på det .. :P
#17 Haha ^^

Vad fint :) och stort;)
Vad stort och snyggt!
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

gulligt o fint! ^^,

Vad fiint!:)

fint de är (:

stort och fint :)
Lyllo dej som har FÅÅÅR <333
**Tack för era kommentarer:)
**Ursäkta att uppladdninen har tagit så lång tid men min dator strulade lite .. :S
#34 Får är underbara :')

"36 vad är det för ras?? söt <33

#38: En frasse :)
Jättefint!
www.frihetenskaniner.se
*avis*
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
så vill jag oxå ha!!! så stort :P

åh:D gud vad snyggt!,jag tror inte att det behövs tak, finns inte så jättemånga fåglar unger vintern, så jag tror inte att det är någon fara, om nu inte kaninerna har vingar :P
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus
#38: Som ciss sa, fransk vädur (sk. frasse) :)
#42: Tack! Fåglar finns det nog ändå, jag vågar iaf inte ta risken.. Har haft en ormvråk i somras som var nära att ta någon av våra kycklingar t ex..