Kanin iFokus

Kanin

Läst 160 ggr
Lminelli11
0

Utomhusbur som behöver underhåll

Hej! Jag har en utomhusbur från märket Trixie. En isolerad med gott om utrymme för båda mina kaniner. Buren har en brun originalfärg och nu behöver den underhållas efter regn snö och rusk efter några år. Men vad ska jag måla den med? Är det vattenbaserad lasyr? På alla hemsidor som säljer dessa burar så står det att det är lasyr på. Förstår ju att det inte får innehålla något ”farligt” eller giftigt för kaninerna. Tacksam om någon kan hjälpa mig att tänka och komma med tips? och råd.

Tack på förhand!

Mvh Lisa

Mvh Lisa

• Redigerat 2022-04-17 23:12 av Lminelli11
Niklas
1

Det kan vara lättare att lämna förslag om du har en bild av buren.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

[Goldie2010]
1

Jag vill oljade min Trixiebur med någon sorts träolja för ett tag sedan. Kommer inte i håg vilken sorts olja det var, men det funkade jättebra😄Men har Trixie någon hemsida? Där kanske det står mer om hur man underhåller deras burar🙂

Lminelli11
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#1: Här är en bild av en annan bur från Trixie. Min är större men när jag köpte den hade den exakt den här färgen.

Mvh Lisa

Lminelli11
0

#2: Tack för svar. Har försökt leta men hittar ingenting om underhåll eller vad man kan tänkas använda… Det var därför jag tänkte att jag kollar med er här, om någon har något bra tips?!

Mvh Lisa

Niklas
0

#3: Om du tar med bilden till en färgaffär kan du säkert få hjälp att hitta en skyddande färg som inte tar död på kaninerna.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Maleficum
0

Om du har en Granngården affär i närheten skulle du kunna gå dit och fråga vad du kan använda (dem har ju en hel del färg och grejer som är anpassat till djurstallar som ska vara ofarliga för djur).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu