(S) Rumsrent kaninpar
När livet oplanerat bytt riktning har jag tyvärr fått inse att Kaninerna inte längre fungerar med mitt vardagspussel.
Kaj och Rut är 3 respektive 2 år, båda kastrerade, vaccinerade, försäkrade, chippade och registrerade i SKVFs kaninregister.
Kaj är mycket social och möter mig i dörren när jag kommer hem, sitter i soffan på kvällarna och myser och följer glatt med runt i hemmet i förhoppning om att få godis. Han är mycket matmotiverad och har genom det lärt sig flertalet trix för den som gillar sådant.
Rut följer Kaj vart han än går och tar tacksamt emot godis och lite klappar på huvudet när det sker på hennes vilkor. Inte lika kontaktsökande som Kaj men absolut inte skygg.
Ingen har någonsin visat några som helst aggressiva tendenser.
De är vana att följa med till nya platser och har skött lådan även då och blir inte stressade av nya miljöer. Går fint i sele.
Här bor de som kära familjemedlemmar och går fritt i hela lägenheten dygnet runt. De är båda rumsrena och gnager inte på möbler eller mattor. Krav på nya hemmet är att de har fri tillgång till minst ett eget rum alternativt box/hägn om de ska hållas ute. Det kommer inte fungera att stänga in dem i bur oavsett om det bara är några timmar om dagen eller under natten.
Att de kommer till ett bra hem är viktigast och jag har inte bråttom med att få dem sålda, känns det inte bra kommer köp att nekas.
Alla tillbehör medföljer så som bädd, lådor, leksaker, inredda möbler, selar och resebur m.m.
Finns ca 5 mil utanför Skövde, kan köra och mötas upp om det skulle behövas.
Pris 1500