Kanin iFokus

Kanin

Etiketterbeteende-hälsa-och-skötselmat-och-utfodringsjukdomar
Läst 207 ggr
Kaninalskaren2.0
0

Hur mår min kanin?

09981A28-2B12-4E86-BDC0-124DDA2559BA.jpeg

Hej, jag har lite funderingar kring min kanins mående. Hennes bur-granne dog imorse i mitt knä och efter det tittade jag till henne. Jag vet inte varför men hon känns lite nere.. bilden högst uppe visar hur hon var när jag kom fram till buren. Hon var nyfiken och hungrig. Jag märkte också att hon blir väldigt smal och gick därför in för att göra lite havregrynsgröt med banan och lite rapsolja till henne. Hon tyckte att det var super gott. Så jag gick in och när henne äta. När jag kom tillbaks såg hon ut såhär: 68EC8238-A575-4110-AB8C-BCD73B2C5F37.jpeg
Hon ville inte komma fram och hade inte ätit upp allt (men jag gav ganska mycket)

ska jag vara orolig?

Fridaaaa
3

Ring och kolla med veterinär, speciellt eftersom burkompisen gått bort ifall det är någt smittsamt

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Jojjo908822
1

Äter hon annan mat? Bajsar hon? Avviker hennes beteende från det normala?

//
Lucille

Bokaninerna
0

Jag har också problem med min kanin jag fick min kanin gratis och har ingen aning med ålder eller ras eller nåt mer jag vet bara att det är en honna.hon är mycket surig på alla jag har typ testat allt som jag har hemma och r bra för en kanin men inget går. Hon är inte kastrerad. När jag köpte min andra kanin men han vet jag allt om. Då va honan lika dan och jag ger dom lika mycket kärlek dom är inte i samma bur
Hur ska jag göra för nåt så honnan blir glad istället för bitas och rivas?20220504_133829.jpg

[EM_L]
0

#3 Tråden är några månader gammal! Onödigt att dra upp.

Bokaninerna
0

Kaninen heter Kalle men de är hona.
Föra ägaren tåg inte hand om henne så så mycket o dom gav henna dåligt foder och sånt men sen när jag fick hon vart de så jag byta foder jag har byt foder 3 gånger för hon är känslig mag

Maleficum
1

#5: Det är bättre att du startar en egen tråd med dina frågor är att ställa dem i en äldre tråd. Då är det större chans du får hjälp!

Har hon känslig mage så är foderbyten inge bra! Ge enbart hö tills magen är bra och sen vänta några dagar till innan du långsamt återintroducerar en bra fiberrik pellets.

Att hon är grinig och aggressiv kan vara för att hon inte är kastrerad, speciellt på våren får de massa hormoner i kroppen och kan bli väldigt territoriella. Mitt tips? är att kastrera så kommer hon troligen lugna sig.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Bokaninerna
0

Ok mamma säger nej till kastrera för vi vet inte än hennes ålder vi har 2 hanar på gården