Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 3655 ggr
Calico
1

Nya kaninburarna

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har mina kaninburar äntligen blivit klara. Micke och jag slet halva söndagen med att bygga klart dem och idag lade jag in spån och halm. Mina småttingar tyckte det var riktigt roligt med nya stora burar. Kaninerna bor i ett av våra uthus och så fort vi byggt klart ankornas "bur" så får kaninerna sällskap där inne av våra tre ankor.

Små burarna är ca 2,6 m x 90 cm och Jollys bur är ca 2,6 m x 1,75 m.

/Matilda

Calico
0

Alecs och Lakrits burar

/Matilda

Calico
0

Lotus och Russins burar

/Matilda

Calico
0

Jollys bur

/Matilda

Calico
0

Jolly är riktigt nöjd med sin bur. Ska fixa lite mer saker till honom nu när han har så stor bur. :)

/Matilda

Calico
0

Russin och Lotus

/Matilda

Jojsan
0

vilka stora och fina burar! Men tror ni inte kaninerna kan hoppa över kompostgallret? Vet inte själv, men jag hade varit lite orolig för det…

twinnie
0

Åh jisses!! Sådär skulle jag också vilja ha mina kaniner - underbart!

Calico
0

Lakrits såg väldigt förvånad ut när hon hoppade runt i buren. :p

/Matilda

[Niike]
0

Ooj! Vad stora burar! Riktigt lyxigt ju! Suuperfint!:)

Calico
0

Alecs satt på sitt hus och funderade på om hon skulle hoppa ner och titta runt.

/Matilda

Eazyy
0

Åh såna burar vill jag ha! :D *avis* xD

Calico
0

Haha. Tack så mycket. Jag blev riktigt nöjd med dem.

#6 Det är bara Alecs som jag oroar mig lite för. De andra är antingen för bekväma av sig eller för snälla för att tänka på att rymma. Vi ska testa ha det så här och se om hon lyckas ta sig ut. Om hon gör det så blir det plan B. Men även om hon rymmer så kommer hon ingenstans, fast vi håller tummarna för att hon stannar inne. :)

/Matilda

KvirrZ
0

Vad fint!

- Mvh Emma

Moonstrike
0

jättestort och fint!! :)

MarHai
0

Snyggt!

men mina skulle hoppa över direkt :p

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

Calico
0

Minsta höjden är ca 1,05 - 1,15 m och det är framme vid dörren, och om Alecs skulle rymma så blir hennes del högre. Lotus och Russin är för bekväma av sig för att försöka rymma, Lakrits rymmer bara om det är nära marken då hon inte gillar att hoppa över saker och Jolly är alldeles för snäll för att tänka tanken. Så jag tror inte att höjden är några problem. :P Jag har väldigt enkla kaniner på det sättet. :D

I vår ska vi kalka och måla om inne i uthuset, som det är nu så är det för fuktigt för att kunna göra något sånt.

/Matilda

Trasdocka
0

Hur snygga som hellst! Jag kommer när du minst anar det och flyttar in mina fluffbollar ;) Haha, nej men verkligen precis hur jag vill ha det! Ja tänk den dagen när man kan flytta ifrån strorstaden och stockholm och få komma ut till landet :)

Calico
0

#17 Haha.. Tackar. Jag har drömt om så här stora burar till mina kaniner i evigheter. Och nu bor vi på en liten gård med stall och två ganska stora uthus så jag är överlycklig.

Någon som har tips? på bra leksaker man kan göra själv? Känns lite tomt med bara ett hus i burarna och vill att de ska ha något att pyssla med.

/Matilda

KvirrZ
0

#18 kanske kan köpa papprör?

- Mvh Emma

senna
0

jättefint du har det!! :D

Romana_12
0

Superfint :)

Jojsan
0

#12 ok, hehe praktiskt med så bekväma kaniner ;)

Underbarastebaby
0

dom va ju jättefina! kolla gärna på mina burar;)

[Zorro_93]
0

jätte fiint :D lyx för kaninerna

Calico
0

Tack. :)

#22 Haha.. Ja det är väldigt bra. :) Och tydligen verkar det som om Alecs har bestämt sig för att inte försöka rymma. Förhoppningsvis kommer även hon att stanna i buren. Jag tycker att hon kan lära sig lite av mina latmaskar. :P

/Matilda

johanna_loveAnimals93
0

Jättefina! Stora och härliga :)

Jennie104
0

SUper fina Önskade att jag hadde sånna :) Och VÄldigt snällt för kaninerna att ha mycket utrymme :D x)

Sotis
0

Super fina burar:D Och jätte stora! Såna dära stora burar skulle jag vilja ha :)

sputtnick_plexus
0

Åh, såna dära burar vill jag också ha ^^ *Avis*

Jättefina och stora! :D

Ellen95
0

SUPER FIIIINA! Såna burar vill jag också ha!^^

L8sson
0

jätte fina burar :)

jag har liknande, ibörjan så hade jag lika höga som dej och de hoppade dom över, så nu har jag stängsel som e typ lika högt som mej.. dom har inte lyckats rymma än hehe

qeep
0

vilka stora och lyxiga burar :D

jättefina, skulle oxå vilja ha sån till min kanin ^^

Clariiz
0

Vad fina burar ;)

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

ciss
0

Wow, jättestort & fint!

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Jenny_94
0

Det är ju värsta Lyx-"villan" för dem.. massor med plats att skutta runt på!

skanorskaniner
0

Jätte fina burar. Sånna hade ag också velat ha. Fast några av mina kaniner hade hoppat över direkt.

Calico
0

Tack för alla positiva kommentarer. :) Nu har de fått lite leksaker i burarna också. Och det är med glädje jag kan säga att även Alecs har bestämt sig för att stanna i buren. Jag tror nog att hon börjar ta efter mina små latmaskar. :)

/Matilda

Jojsan
0

haha så bra ^^