Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 708 ggr
Idahamstern
0

Underlag i transportbur?

Hej! :) Jag vet inte vad jag ska ha för underlag i min kanins transportbur. Jag har testat att ha tidningspapper och en sån där dyna som man brukar få med när man köper transportbur. Men hon bara krafsar tills dynan går sönder och tidningspappret börjar hon äta på.. Eftersom att man inte får ha spån och sånt som underlag när man är på tävling så vet jag inte vad hon ska ha för underlag. För det är ju inte så bra om hon får i sig massa tidningspapper eller tyg/vadd från dynan. Har någon något tips? på ett underlag i transportburen för en kanin som försöker äta och krafsa sönder det mesta?

Linnea0001
1

Det var svårt. Men jag vet iallafall att har man en stor filt eller pressening får man ha halm ibland spån men de vill att man bara tar halm för de är lättaste ifall de skulle flyga ut. Fråga annars klubben vad de tycker ifall du är osäker

Russinlimpa
1

Jag har en bit fleecefilt i botten av transportburen. Lätt att tvätta också och använda igen. :)

Ljungåsen
1

Jag har vetbed i transportlådan.

Morötterna
1

#3 vart kan man köpa det och vad är det? Menar du en sådan man får från vet?

Ljungåsen
1

#4 Vetbed är en sorts matta, som brukar användas till hundar. Den är mjuk, tryckavlastande och släpper igenom kiss så den alltid är torr på ytan. Går att tvätta i tvättmaskinen. Jag brukar köpa från propet. https://www.propet.se/hund/hundfall-vetbed

Peak303
1

På tävlingar har jag alltid tidningar samt hö, halm om det är risk för minusgrader!

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt