Saknar jag något?
Hej. Jag har tidigare haft kaniner inomhus. Nu ska jag skaffa kaniner som ska få bo i bur utomhus. Jag har köpt allt som jag tycker är NÖDVÄNDIGT, men jag undrar om ni har tips? på något mer som ni tycker är bra/roligt att ha? Här är en lista över vad jag har: Bur med bodel Hus Vattenflaskor Vattenskålar av metall till vintern Matskålar Höhäckar Hö Pellets Halm Hampaströ Tuggpinnar Kam Klosax Spade att städa buren med Transportburar Pipetter (till tex flytande medicin) Grejer till sårskötsel Inhägnad som de kan springa runt i Leksak med bjällra 2 olika aktiveringsleksaker att lägga godsaker i Toarullar Tunnel som prasslar Uteburen går att dela av ifall man behöver sära på kaninerna. Jag har även två inomhusburar (som går att sätta ihop), ifall kaninerna behöver flytta in tillfälligt av någon anledning. Jag vill inte ha någon toalåda i buren. Kommer ni på något mer som ni tycker att jag kan införskaffa? Tack på förhand!
Åh jag skulle vilja vara kanin hos dig❤️
/Maria
#1 Åh tack, snällla du, vad glad jag blir! <3
Du verkar ha allt :)
R.I.P. Anton 💔
#1 och #0 Jag också! Du verkar ha det riktigt trevligt:) En sak har du glömt!
En liten handduk eller en filt att hänga över gallret när det blir riktigt kallt eller regnigt.
Handduken kan du använda när du klipper klorna, eller torkar tassarna om du har vart ute i regn och rusk med ninisen:)
#4 Haha tack, ni är för söta! #4 & #5 Tack så mycket, handduk har jag redan tänkt på, men det hamnade inte på listan. Handdukar och filtar har jag i överflöd! Jag har även genomskinlig vaxduk som jag kan göra lite hål i och sätta för gallret som är på kortsidan på nedervåningen av buren om jag vill att de ska ha lite mer vind- eller regnskydd från det hållet. En liten badbalja har jag också ifall det skulle bli absolut nödvändigt att bada tassar eller rumpa eller något. Jag har idag gjort en egen mindre Hage till dem där de kan få vara i början, innan de får tillgång till hela den inägnade trädgården.
Critical Care :)
Medarbetare på
Kaninmagazinet.se
#7 Tack så mycket! Fantastiskt tips?! Jag tänkte väl att det var något för magen som jag saknade! Men när jag inte kunde komma på det så tänkte jag att jag kanske bara inbillat mig att det fanns något bra för det. Sedan försvann nog den tanken bland alla andra. :p Det är så bra att det finns så många kunniga och hjälpsamma människor här på iFokus, så att man kan hjälpas åt när minnet inte räcker till eller när kunskapen brister! Tack till alla! Om någon kommer på något mer så är fler förslag förstås varmt välkomna!
miniform är också bra att ha hemma om kaninen skulle få förstoppning.
#9 Tackar, jag har Microlax hemma, veterinären föreslog det! :)
Är det förresten någon som vet om kaniner brukar gilla vit sparris? Det ska ju vara bra att ge om de har ätit något vasst.
Blodstopp kanske, ifall du råkar klippa för mycket av klon. Dock är det inget som jag har hemma ^^ Ja, du verkar ha nästan allting redan! Men du lär nog komma på fler saker med tiden som du kan införskaffa då :)
~ Be sure to taste your words before you spit them out ~
#12 Tack! Jag är alltid mycket försiktig och klipper väldigt lite åt gången. Men OM olyckan skulle vara framme och jag träffar en pulpa så har jag potatismjöl och ett rejält första hjälpen-kit.