Kissar i soffan
Är det något med kaniner och soffor/sängar? Såfort Pigge får chansen hoppar han upp i soffan och kissar och bajsar, likaså i andras sängar men aldrig i min. Där ligger han och vilar. När han hoppar upp tar jag in honom i buren. Vad kan jag göra? Finns det något "kiss skydd" att köpa? Tacksam för svar
Det finns väll sånna man kan köpa till småbarn :)) dom borde ju funka👍🏼
Som #1 skrev finns det skydd man har till småbarn,
Jag fick ge upp och inte ha kanin i varken säng eller soffa.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Min hane är 7 månader. Han har hoppat upp i min säng, några gånger och kissat. Jag tog en extra madrass så nu är sängen högre och ännu har han inte hoppat upp. Däremot i Soffan kommer han varje kväll, då vi sitter där. Han har börjat lämna lite bajs och någon gång även kissat. Vi har en matta i vardagsrummet, som han kissat småfläckar på sedan han var liten och "ny".Nu ligger den mest hoprullad. Jag brukar tvätta bort med ättika. Vet inte om han "bättrar sig" eller om man behöver kastrera…
Tack för svaren! Får nog köpa ett skydd;)
Blöjundelag, engångsskydd. Dom har jag till vissa ställen till min dotters kanin ! Asbra grej!
✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜
#5 blir dock dyrt om det händer "olyckor" ofta, då är det kanske bättre att överväga att köpa plastad frotté på en tygaffär och använda som överkast på sängen/soffan. :)
Tunn presenning såg jag någon ha :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jaa, det finns plast överdrag till soffan. Om du vill ha inplastade möbler. Eller om du orkar och har lust köp blöjunderlag, lägg det på stället dä kaninen brukar vara sen en filt över så kan du bara tvätta filten ha två en som blir smutsig och en ren. Så har du engångsskyddet och ta bort så skyddar du soffan. Om han börjar bli könsmogen så är det han gör sitt revir och försök ta honom på bar gärning och säga nej så gör man inte. Så har jag gjort och tagit Pluto i buren så får han skämmas i 10 min. Sen kommer han ut igen. Det är så man får göra. Precis som man säger till barn sätter konsekvens. Det går bättre och bättre . Numera säger man nej med bestämd ton och nu funkar det 90% 😊😄😄
✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜