(s) Fransk vädur
För några veckor sedan hittade vi en kanin som inte var våran här hemma. Polis är kontaktad men fortfarande ingen ägare som dykt upp och jag måste bli av med honom så snart som möjligt då jag verkligen inte har plats för en så stor kanin (väger säkert 6-7kg). Finns i Gällstad eller Svenljunga och kan transporteras lite överallt i Sverige.
Sara
Nattglimskaniner.webbnode.se
"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."
Hundar, Bortskänkes, Ridsport, Akvariefisk, Furry Paws
Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid
Han har fått namnet Åke och säljer honom för 400kr
Sara
https://sites.google.com/site/vargidetskaniner/home
#3 Tack :)
Puttar för Åke!
Sara
Verkar som att han ska flytta till Uppsala så behöver transport dit så fort som mäjligt.
Sara
Oj! vilken snygging!😍 hoppas det löser sig med transporten
#5 Kollat på Djurtransport.ifokus? :)
#7 Jag ska kolla där nu :)
Sara
Vart var det den hittades då? Har för mig att det finns en sida ang försvunna djur runt Svenljunga, på facebook, antagligen.
Känns väl sådär att sälja en kanin som inte är din? Efter 3 månader tillfaller han upphittaren men innan dess så ägs han inte av dig. Vilket innebär att skulle någon "köpa honom nu" så kan den rättmätige ägaren fortfarande ta tillbaka kaninen.
Så om du verkligen inte har platsen, överlåt honom till någon som vet vad det innebär att ha en kanin som är upphittad men där "väntetiden" ej ännu gått ut.
Fick själv ett sånt dilemma när jag hittade en illa skadad kanin som jag var tvungen att avliva, och polisen sa att egentligen FÅR jag INTE fatta ett sånt beslut förräns 3 månader har gått. Men att det i detta läget ansågs som ett fall där jag inte hade så mycket val. Djurens hälsa går alltid först.
Kosmos Kaniner - Harar för avel, hopp & kel
Sajtvärd på Harkaniner Ifokus
Tråden kan tas bort/låsas då jag troligtvis fixat transport nu :)
Sara
Hur länge har du haft kaninen? Fel att sälja kaninen, som #10 sa, speciellt för egen vinning (400kr) Finns ju massa kaninhem i näreheten av Svenljunga i all fall, som kaninen säkert hade kunnat få bo på tills det är helt hundra att inte ägaren upphittas.
#12 Några veckor står det i #0
Varför är det så bråttom?
#15 För att jag inte har plats eller råd för en sån stor kanin.
Sara
skulle han gå att få upp till Hudiksvall så kan jag tänka mig att ta över honom, köper(Betalar) dock inte för en upphittad kanin i behov av bostad, men tar gärna över tills ägare hör av sig eller de gått 3mån.
.::Behandla dina djur med kärlek och respekt::.
🐱Crazycatlady KeepCalm&loveBunnies😎
Han flyttade hem till Lizelda igår! :-)
Sara