Tassen är vaktig och bits
Min mammas kanin Tassen är vacktig och bits så det nästan går hål på huden. När jag bodde hemma så vaktade han mina fötter och bet då med. Detta har även blivit värre nu med tiden. Igår bet senast han mamma i handen så det nästan gick hål på de stället. Är det ända mamma kan göra nu att avliva han ? kan även säga att jag är rädd för han sen han blev så här
Hade inte avlivat honom. Han låter inte aggresiv i mina ögon.
Sedan tror jag han känner om du blir rädd för honom också. Blev han så efter han flyttade från Papaya?
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Nä va det innan med när hon var hemma där :) Han har varit så här jobbig länge :/ Han gjorde även papaya nervös hon inte sig själv :/
#2 Försök hitta någon kaninkunnig som kanske kan "utvärdera" honom?
AA dock får mamma leta mest men hon gör inget åt de hela mer en att ringa till vet som inte verkar så kanin kunig :/ Jag hade gjort allt för att rädda han från döden även om han är så som han är jag är den ända som bryr mej om så han inte ska avlivas. Han är gosig och rar ibland och tycker synd att mamma tar detta beslut att han kanske ska avlivas.
#4 Varför tar du inte honom igen då?
Har bara plats för en kanin och sambon hatar Tassen pga han bits och så. Skulle jag byta papaya mot Tassen skulle min sambo bli galen. Papya trivs hos oss så det är skönt älskar båda små liven dom är gosiga på sitt sätt.
Hur bor Tassen då? Mycket utrymme?
Min hane som vart 10 år bet till och från om man inte passade sig, vaktade sitt hem också, det enda vi gjorde var att låta honom vara ville han komma så fick han göra det och då löste det sig väldigt bra, hade han större utrymme var han mer på hugget än annars.
Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus
Underskatta aldrig värmen från en kall nos 
Han går fritt i mitt gamla rum låter som det vore Tassen. Han vaktar även mej när jag bodde hemma fick inte röra mej en meter utan att han sprang efter ibland tror dom myser när han vill nu vet jag inte för nu bor jag inte där. Han var som en hund mot mej när jag bodde där. Undra om det blivit värre för att han saknar sin matte :/ Kanske ska ta hem han i stället och låta tösen bo där ? Är det så att han saknar sin matte så kan vi ju lösa det utan problem bara låta tjejen flytta till dom och han hit
Helt ärligt förstår jag inte varför ni håller kvar en sån kanin om varken ni eller kaninen får någonting ut av det. Kaninen är troligtvis rädd/stressad/frustrerad på något sätt som gör att den måste reagera utåt via att bitas. Om ni är säker på att kaninen inte har ont, mår bra etc. Kanske har han blivit vildare i och med att ingen hanterar honom? I så fall bör ni antigen hantera honom mer (utan att stressa honom! Bara var med honom. Klappa om han kommer fram, gå inte emot honom och klappa och tro att en förvildad kanin mår bra av det). Ni kan också försöka hitta ett nytt hem till honom om ni tror att det är problemet.
Annars skulle jag rekommendera avlivning, en död kanin lider inte och det finns många trevliga invidivider.
Förstår din tanke där märker klart stor skillnad på min och sambons kanin Hon är som en kanin ska vara om man säger så inte vild och vidare. Vet dock inte hur mamma ska göra med Tassen men det lutar väl åt avliving för mamma har inte kunskapen att handska en halv vild kanin. Jag vet Tassen utan till och vet att allt blivit värre sen jag flytta till min sambo för när jag bodde hemma var han som en hund oftast inte så vild som han är nu. Jag kunde handska han bäst av alla i familjen men nu finns det ingen som handskar han som jag mer en brorsan som är helt ok på det. Hade jag kunnat skulle jag hjälpa till med Tassen då jag fattar han och hur man bäst handskar han bäst.
Min sambo och jag har beslutat att Tassen ska flytta hem till oss när vi har skaffat en bur. Blir inom ett halv år har vi bestämt älskar båda mina kaniner och mamma tycker även att det är en bra ide att vi har båda kaninerna märks att Tassen saknar både mej och Pappya.
#11 skönt att ni hittat en lösning iaf lycka till :)
Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus
Underskatta aldrig värmen från en kall nos