nofrost vattenskål
Hej, nu när det börjar bli minus grader ute så fryser vattnet och pipen på bara några sekunder och jag kan inte ha vattnet i skål för dom välter ut den fast den sitter fast lite på gallret.
Så jag undrar om Nofrost vattenskål är bra? Dom är ju ganska dyra så tänkte höra med er innan vad ni tycker om den.
Testat en tung skål, t.ex keramikskål uppe på en hylla eller skål som man sätter i nätet?
Menar du sånhär? http://www.gardsshopen.se/product/nofrost-vattenflaska-33cl gäller att kaninen absolut inte kan komma åt sladden i så fall.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Det är två lilla tysk vädurar så dom är ju ganska stora och kan riva ner allting. Keramikskål till plast som man sätter i gallret men dom ligger upp och ner när man kommer tillbaka till buren igen.
#2 Ok, för hade en hundskål i keramik till min jättekanin när jag hade han och han lyckades inte knuffa ner den 🙂 Och hjälper inte att binda fast skålarna heller?
Tyvärr ingen erfarenhet av nofrost.
Fast en keramikskål är ju bara extremt krångligt på vintern.
Du har inte testat typ jokerskål? Eller sätta fast en akitaskål så den inte går att välta ner?
Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto
#4 Jag har keramikskål på vintern, eller har haft, inga problem.
#4, #5 Keramik skålar blir ju jättekalla på vintern och dom plast skålarna som man sätter fast funkar verkligen inte till mina kaniner.
Sätter man fast dem ordentligt så ska de inte gå att välta ner. Man kan sätta den på golvet och riktigt klämma fast i nätet/gallret så det inte går att ta bort den.
Men du vet antagligen bäst. Hoppas någon kan svara på om flaskorna fungerar eller inte. Däremot har jag hört att skålar är bättre på vintern.
Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto
#6 Ja de blir kalla men fryser betydligt långsammare än om man hade haft flaska samt att man ska byta minst 2 ggr/dag vatten vintertid om kaninen är där det kan frysa.
Finns ju överdrag till flaskor på vintern, kanske vore något?
"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."
Hundar, Bortskänkes, Ridsport, Akvariefisk, Furry Paws
Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid
#9 Pipen fryser dessvärre ändå.
#10 Tänkte inte så långt, tänkte mest på vattnet. Men en stadig skål i keramik håller jag med om. Är det inte så att plast kan spricka om det blir kallt också?
"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."
Hundar, Bortskänkes, Ridsport, Akvariefisk, Furry Paws
Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid
Tycker du ska testa den du tänkte på först … Har själv köpt en iår och tror den kommer funka bra.
Jag har hört att de där no frost flaskorna fungerar rätt bra. Se till att skydda kontakten från fukt bara. Ironiskt nog får den inte användas utomhus (…..).
Medarbetare på
Kaninmagazinet.se
#14 stod inget om det på min bruksanvisning :P men jag lär ju märka
#15 står på lappen på kontakten har jag för mig.
Medarbetare på
Kaninmagazinet.se