Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 947 ggr
emmaap
2

när en kanin dör...

Om man har två kaniner som levt tillsammans i 4år och en av kaninerna dör. Hur ska jag göra med den andra? Kaninen som är kvar är frisk men ganska skygg av sig. Mår hon bäst av att också få somna i eller hur funkar det? Känner de sorg som vi människor? Någon som har erfarenhet av detta? Har nämligen precis hittat en böld på min gamling och tankarna börjar spinna om hur man skulle göra om detta innebar slutet för henne. :((

Hälsningar Emma! :)

Fridaaaa
1

Skulle aldrig avliva en frisk kanin! Speciellt inte pga en sån anledning. 
Hade försökt skaffa en ny kompis till kaninen och vill den inte ha ny kompis hade den fått bo själv helt enkelt.

Hade två kaniner boendes ihop, visserligen bara några månader men de var bästa vänner. Ena kaninen dog. Skaffade ny kompis till den andra kaninen och de två bor ihop nu.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[hattifnatten]
0

Hade inte avlivat den andra kaninen.   

Kaniner kan reagera på att en vän försvinner, självklart, men de kan snabbt hitta glädje och sällskap i en ny vän…

[hattifnatten]
0

Dubbelpost

jbson
0

#3 Varför gör man dubbelpost? Har undrat över det flera gånger. :)

farvendal
0

#4 man råkar posta ett inlägg två ggr och redigerar det ena med texten "dubbelpost".

OT: för mig låter det bisarrt att avliva en frisk kanin för att dennes vän dör. köp en ny kompis till den. men ta inte första bästa kanin du hittar, utan de ska kännas som den rätte vännen för din kanin (och dig) :)

Medarbetare på

Kaninmagazinet.se

[hattifnatten]
0

#3  Ibland skickas inte inlägget första gången, så man får klicka en gång till.  Och då kan det ibland postas dubbelt.