Hjälp med färger!
La ut ett inlägg tidigare men fick en avhyvling om bilden som var med så då lägger jag ut igen utan bild då 😉 Hade tagit bort min gamla tråd om jag bara visste hur…
Såhär är det iallafall. Fått en kull bebisar och behöver lite färghjälp.
Mamma är Viltbrun wienertecknad
Pappa - egern/vit japan (Farfar - egern/vit japan, Farmor - gul/svart japan)
Mamma - viltgrå brokad (Morfar - blå brokad wt, Mormor - viltgrå wt)
Pappa är madagaskar wienertecknad
Pappa - kanel wienertecknad (Farfar - g/b japan wt, Farmor - madagaskar wt)
Mamma - kanel wienertecknad (Morfar - kanel wt, Mormor - kanel wt)
Av det jag har sett tycker jag det ser ut som två viltgrå wt, en madagaskar wt, en svart wt samt en sista jag inte vet vad det kan vara… Den är mycket ljusare än madagaskarn.. Ibland tycker jag kanel men när jag jämfört med bilder så vet jag inte… Lite mer gråaktig?
Kan ovan nämnda färger komma ur en sån här kombination eller har jag gissat helt fel? :) Vad mer kan komma?
Satinea's kaniner - uppfödning av dvärgvädur rex, satin, satinrex
Snabbt sagt så kan inte pappan vara madagaskar, då stämmer inte stammen. Då brungula (kanel) kan bara ge brungula ungar :) .
Det kan inte vara så att han är kanel?
Då är dina ungar isåfall bara bruna färger. Så som viltbrun, kanel, havanna… :)
Kosmos Kaniner - Harar för avel, hopp & kel
Sajtvärd på Harkaniner Ifokus
Nog är väl pappa madagaskar? Då vet jag inte om det är fel nånstans bakåt.. :)
Pappan ser visserligen Madagaskar ut. Däremot så stämmer inte härstamningen på antingen hans mor eller far. Har du bild på Farmor el farfar?
Nej har ingen mamman eller farmor då. Hittade på farfar och han ser väl ut att kanske kunna vara madagaskar men jag vet inte.. Antar att vilken det än är som "fått fel" färg så är det en madagaskar istället för kanel? Alltså att man har blandat ihop dom två färgerna.
#4 Skulle också tro det.