Kanin iFokus

Kanin

Etikett: kaninhoppning-och-selar
Läst 455 ggr
emeliesvea99
0

Börja om med tävling?

Hej! 

Jag ska låna en kanin på foder som är klassad msv med 2 pinnar i rak. Krok vet dem inte hur han är klassad. Han har tävlat höjd så han borde vel vara reggad då? Men nu har den förra ägaren tappat bort tävlingsboken. Kommer jag att få börja om från lättklass nu då? Han har inte tävlat på ganska länge heller.

fossingen
0

Nej, köp en ny sen, fyller du bara i när pinnarna är tagna i tävlingsboken, inge mer än så :) Ja, han är reggad om han kört höjd. Så om du ska ha den på foder och tävla behöver du reg nr osv.

emeliesvea99
0

#1 Tack! Går det inte att kolla hur han är klassad i krok? :)

fossingen
0

#2 Jo, bl.a kan du googla hans tävlingsnamn och kolla resultaten (om de är uppe) då ser du bl.a pinnar som är tagna och datum tävlingen var osv.  Eller så kan du kontakta skhrf ang det.

Ska ni göra ett ägarbyte eller så? Glöm inte att kaninen behöver sitt reg nr inskrivet. :)

emeliesvea99
0

#3 Okej tack! Ska kolla det då. Antar att han är reggad som sitt vanliga namn (han heter Snöflingans prinz von hessen) han får vel inte tävla som något annat? :) 

Nej ska bara ha på foder för ev senare köp. :)

Zofie
0

Snöflingans Prinz Von Hezzen

Alla 2012.
Rättvik (klubb?) 31/3: Rak Lätt 0+0
GKHT 12/5: Rak Lätt 0+0 
GKHT 17/5: Rak Lätt 0+0 -> medelsvår
GKHT 20/6: Krok Lätt 0+1
GKHT 24/6: Krok Lätt 0+0 
GKHT 24/6: Höjd Ej Elit 60 cm
GKHT 6/7: Krok Msv 0+1 
GKHT 6/7: Höjd Ej Elit 60 cm
GKHT 7/7: Rak Msv 2+0
GKHT 8/7: Rak Msv 0+1

En pinne som jag ej lyckades hitta i lätt krok :) Men i övrigt så finns nog alla hans pinnar med där.

Kosmos Kaniner - Harar för avel, hopp & kel

Sajtvärd på Harkaniner Ifokus 

emeliesvea99
0

#5 Tack så jätte mycket!! Vart hittade du det? :)

Zofie
0

skhrf forum :)

Kosmos Kaniner - Harar för avel, hopp & kel

Sajtvärd på Harkaniner Ifokus