Ihopsättning, är hon för ung?
Jag har en hona på snart fyra månader, som bor ensam. Har tänkt att hon ska bo med mina andra kaniner, en kastrerad hane och två vuxna honor.
Vet att man inte ska sätta in en kaninunge till vuxna kaniner, då ungen kan ha svårt att försvara sig, men vid vilken ålder är det ok?
Det är inte bråttom, hon har en stor och bra bur och inhägnad, men jag ser ju hur mycket glädje mina kaniner har av varandra, och vill inte att hon ska bo ensam i längden.
Jag kommer att sätta ihop två kaniner imorgon. Hanen är lite drygt ett år (givetvis kastrerad) och honan är ca tre månader. Men hanen är så liten och vi kommer att sitta hos dom/ utanför buren de första timmarna och hålla koll. Om det inte funkar kommer vi att sära på dom och sedan försöka igen när honan blivit lite större. Så jag tycker mycket beror på storlek. En fransk vädur t.ex kan ju vara större än en fullvuxen dvv redan vid 4 månaders ålder så då skulle den ju kunna försvara sig. Hoppas det går bra! :D
Hälsningar,
Ninni :-)
Jag skulle vänta tills hon är minst sex månader jag.
Hon är holländsk kanin, och de andra tre är dvv och lejonhuvad. Så hon är lite större.
Men jag väntar nog ett par månader, för säkerhets skull.