Sorgens dagar, älskade George
Hej! Var jättelänge sen jag skrev här….men känner att jag verkligen behöver skriva av mig lite nu i skrivandes stund.
Jag är så otroligt ledsen och tårarna bara rinner ner längs hela min kropp. Jag står inför några av de tuffaste dagarna jag varit med om. Min underbara fina kanin George har blivit plötsligt sjuk. Från att vara en glad busig kanin till att bli något hängigare och inte sitt riktiga jag.
Igår började dagen med en körlektion, direkt hem för att släppa ut min fina George i sin stora betesbur. Möts av en hängig, benig och tungandande George. Från att igår vara lååååååång ifrån så benig till att vara en helt annan kanin. Som att någon bytt ut min lite runda, glada , busiga kanin som inte brukar vilja bli fångad….till en lugn trasdocka som är mager. Jag fattar det inte. In akut till veterinären såklart där man röntgar lungorna och finner vätska…
Tyvärr ser framtiden inte särskilt bra ut för George. Med vätskedrivande medicin ordinerat så fick vi ta med oss George hem, med rådet om att ta in honom (han är utekanin) och hålla honom i en lugn och sval miljö.
Det veterinärena tror är att det antingen rör sig utav hjärtfel (som kan lösas med hjärtmedicin dagligen) eller så är det tunga svaret att det handlar om en tumör i bröstkorgen vilket inte går att fixa…..(eller de rekommenderar ingen operation pga att det inte finns några bra veterinärer som är bra på både operationen och narkosen)
Att skriva detta inlägg och inte veta hur dagarna kommer se ut gör mig otroligt ledsen. Jag vill inget annat än att ha en frisk och glad George. Nu ser dagarna som ut så att jag får hålla kolla på honom men blir han sämre under helgen är jag tyvärr tvungen att göra det tungaste som finns. Jag vill inte se den tanken framför mig, sådan otur jag haft.
Första kaninen Kasper jag hade kastrerades man behövde göra ett större ingrepp på honom, som han tyvärr inte överlevde.
Valkyrie fick förstoppning och efter veterinärbesök och vi trodde det skulle vända blev det tyvärr en kamp hon inte klarade.
Diana som var George tjej, fick en varböld i kinden och veterinärena rekommenderade avlivning.
Nu sitter jag här idag med ännu en sjuk kanin….frågan är om jag klarar av något sådant igen. <3 <3 <3

/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
Rest in peace Valkyrie!
Usch vad jobbigt det måste vara för dig! :'( Hade förut kanin och hade lite ut av samma otur som dig. Att de mest speciella drabbas… Hursomhelst, lycka till med behandlingen och hoppas att George snart blir frisk igen! Kram
-Hälsning Jossan, medarbetare på bichon ifokus-

Tusen tack <3 Blir jätteglad över stödet, hoppas hoppas hoppas <3
/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
Rest in peace Valkyrie!
Beklagar! :(
Förlorade själv två kaniner förra året, ja snart prick 1 år sen. Äger ingen nu men lusten börjar komma tillbaks, de vill nog att man inte ska deppa och fortsätta med intresset..
Hoppas att George blir frisk, vet hur jobbigt det är ❤️
// Johanna
Medarbetare på Dvärghamster iFokus