Blå otter och chinchilla
Hejsan, Jag undrar vad det kan tänkas bli för färger på ungarna om man parar en chinchilla färgad hona med en blå otter hane? Inte jag som ska para, utan uppfödaren jag ska köpa ifrån har gjort den kombon, är lite nyfiken bara vad det kan bli för färger :) Tacksam för alla svar :) om ni har bilder från den kombon så kan ni väl slänga upp det :) tack på förhand :)
Mvh Camilla :)

Om föräldrarna är renavlade och inte bär på några dolda anlag så blir ungarna viltgrå med anlag för chinchilla, blått och otter :)
Emelie,
Proximas Dvärgkaniner
Okej tack, så finns ingen chans att det blir någon chinchilla i den kullen då? Tack för ditt svar :)

Inte om föräldrarna är renavlade. Men om den blå ottern bär på något recessivt anlag på A-locus (chin, zobel, ryss eller vit rödögd) - då blir det 50% chinchillafärgade ungar.
Emelie,
Proximas Dvärgkaniner
okej tack, vad behöver man korsa för färger för att få fram gul/svart japan tecknad, jag har en gul/svart japan brokad dvärg vädur, han är så otroligt fin min kille :) bara nyfiken. ska inte avla lr så utan bara undrar :) tack på förhand :)