Godkänd färg?
Jag har sett en dvärgvädurshona som jag är intresserad av i färgen offwhite. jag tycker hon är vacker men undrar om det är en Godkänd färg? eftersom den inte verkar vara så vanlig.
offwhite är ingen kaninfärg.
Otter eller white? Då det är 2 olika tekningar som finns i olika färger.
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
Otter är väl vit runt ögon osv? White kanske då fast säljaren uppger offwhite. Men den är inte rent vit.
Bild?🤔
Spännande säljare😂
Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning | Youtube
säger som #3, har du bild? x)
-' Malin Hultman
Offwhite, ja spännande , benvit alltså..? 😃
Här kHhhhHhhhhhhhhhhommer biHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHlden
Ursäkta bokstäverna, he he. Jag är rätt klantig med datorn men så där ser hon ut.
Vit blåögd
Hahahahahahahahahaha- FUCK YOU
Kopierat från wikipedia:
Off-white är en vit färg som är bruten med mycket liten del av någon annan färg, ofta så liten del att den andra färgen inte kan uppfattas separat utan intrycket blir en mildare eller mjukare vit nyans. Andra benämningar ärbenvit, naturvit eller krämfärg.
Uppfödaren kanske tänkte mer i rena "färgtermer" och inte i vad de olika färgerna heter.
Typ en shwarzgrannen (stavning?) o kanske även siameser o så kan ju uppfattas som "offwhite" eftersom dom inte är kritvita utan lite mer benvita eller har andra nyanser :)
Linnea Adler
Hemmansägarens smådjur - uppfödning av kaniner & marsvin i hemmiljö.
Västerbottens Län - Storuman
Blåögd eller inte syns ju ej. E; japan gul/blå står det och e; zobelsiamesbrun.
Men tack alla. Jag tycker att hon är intressant och jag ska önska fler bilder på henne :)
Jag tycker kaninen på bilden ser ut som en zobelsiames av något slag.
-' Malin Hultman
Den ser ju ut att vara grå på öronen, tassarna och kanske även vid nosen.. så en zobelsiames gissar jag på:) blå eller brun är svårt att säga^^
Medarbetare på
Kaninmagazinet.se