Kanin med förstoppning?
Jag har ingen kanin själv utan skriver åt en kompis, det här är hennes text:
"hej! veterinären verkar inte veta så mycket, så jag söker hjälp på andra ställen. nu är min 5årige dvärgkanin dålig. han har inte ätit sen igår morgon o vill bara sova hela tiden. han har normal temp, tvättar sig o skuttar runt ibland. han har även ätit maskrosblad. ger han ersättning (critical care) o vatten regelbundet o blev så glad när jag såg några pluttar vid 12tiden men sen är det stopp igen. masserar han, värmer han försöker få han att röra på sig men han vill fortfarande vila o vägrar äta hö o mat eller annat. har ni varit med om något liknande?"
Jag kan tillägga till texten att han inte äter morot.
Min vän är inte medlem här, men jag länkar så att hon kan läsa tråden, vi tar gärna emot alla tips? om vad det kan vara!
"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.
Finns det någon annan veterinär i närheten din kompis kan ringa till? När en kanin inte äter är det jätteviktigt att de får vård snabbt och det är värt att åka en längre sträcka för att ta sig till en kunnig veterinär.
Hej!
När min Molly blev dålig och inte kunde bajsa på 2 dagar fick jag rådet att ge henne…. ja, jag trodde inte mina öron för hon sa att jag skulle ge henne Digestivekex för det är "smörjande". Gjorde som hon sa eftersom hon har lång erfarenhet med kaniner och tävlar i Kaninhoppning och har 9st egna. Molly åt ett halvt kex med aptit och bajsade dagen därpå stora och små pluttar om vart annat. Man ska ju inte ge djur socker att äta men i nödläge fick det bli så, för hon bara låg och blev mer och mer hängig.
Prova om han får i sig kex annars är rådet att åka till vet. Skriv gärna och berätta hur det gick.
Hoppas det löser sig!❤️
Mvh Bunnydonna

Jättetack för svaren, fortsättningsfråga: "vill du fråga de på kaninforumet igen. Köpte mat med socker i o det åt han av. Sen skuttade han iväg o satte sig o ser så där apatisk ut igen tumörer?"
"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.
#3 Kan va, men du borde få det beskedet av vet isf.
Min väns kanin hade förstoppning och gav den så kallade "smörkex" och dagen där på bajsade den normalt.
Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤