Kanin iFokus

Kanin

Etiketttips-id-er-bloggar-och-hemsidor
Läst 683 ggr
selma_duchess
0

Är det en bra hemsida?

Hejsan!

Jag undrar om det här är en bra hemsida? Har ni beställt där i från någon gång, var saken i bra skick då?? 

Vad tycker ni om den här kaninburen? Den kaninen som kanske ska bo där kommer ju såklart få vara ute och springa nästan varje dag;)

http://grand-prix.se/62371-trixie-natura-kaninbur-p-5000.html?cPath=220_251 

Mvh. Selma och Eva

MVH/ Kaninerna och ÄgarnaHjärta

Cilia.Teddytöserna
2

Den buren har inte lagliga mått, enligt mig så kvittar det om den får komma ut och springa. Den kommer ändå tillbringa största del i buren och då ska buren vara stor nog, om du vill ha den buren så anser jag att du ska koppla en Hage till buren med lagliga mått.

Regnbåge Bloggen Regnbåge

MVH Cecilia & KaninernaBlomma

Pandatass
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag skulle inta rekommendera den sidan…

selma_duchess
0

selma_duchess
0

#2 Oj, jag ska nog inte beställa där ifrån..

selma_duchess
0

[neptunens]
3

#5, Om du absolut måste ha en trixibur så är ju måttet på den helt klart bättre än den första. Men metallbotten? Kan inte vara skönt på vintern.

farvendal
0

#1 Är det höjden som det brister på isåfall eller? För längd och bredd är ju godkänt, sedan står det dock inte vad höjden är inne i buren.

Hemsidan/företaget i sig verkar lite luddigt..

Medarbetare på

Kaninmagazinet.se

Rabbit Pages
2

Det negativa med Trixieburar är att de är gjorda av väldigt mjukt trä, samt att kaninerna älskar att tugga på dem. Har själv använt Trixie, där kaninerna gnagt så pass att gallret som fäster i trät lossnat. Detta trots gott om plats samt stimulering i och utanför buren.

Hur ser förhållandena ut där du tänkt ha buren? Inne, ute? Har du ont om plats eller har du möjlighet att ha i stort sett vilken bur som helst?
Kanske kan vi hjälpa dig att hitta en bra bur🙂

selma_duchess
0

#6 Jag kommer ju såklart att ha spån/halm;)

selma_duchess
0

#7 Aa, jag märkte det nu… Ska inte beställa där ifrån..

[neptunens]
1

#9, Ja det får man ju hoppas. Men det kommer ändå bli kallt underifrån med metallbotten.

selma_duchess
0

#8 Oj, har aldrig varit med om något liknande… Den ska vara ute;) Det beror lite på.. Alla är välkommna med förslag! Skulle vara jätte tacksam:)

Rabbit Pages
1

#12 Jag kanske har haft riktiga tuggare då😉
http://liljedalskaniner.webs.com/kaniner.htm Dessa finns i Östergötland och gör riktigt stora och bra burar för utomhusbruk.

selma_duchess
0

#13 Hahaha! Min kanin har tuggat överallt i buren! Så du är inte ensam😃 Har du några förslag på uteburar?

Cilia.Teddytöserna
0

#3 oj blev lite fel ;) Jo det är den :)

selma_duchess
0

Cilia.Teddytöserna
0

#16 den ser jätte fin ut! :D den skulle jag kört på ;)

goldcool
0

#15  innehåller inte plattformar, ramper eller hyllor. Alltså måste du sätta in det till dem (hylla!) då buren annars är olaglig. Reklamen för buren säger att detta minskar risken för skador… När skadade sig en kanin på en hylla eller plattform, någon gång senast?

Liljedals kaniner - kaninverkstad / tillverkning

selma_duchess
0

#18 Har bestämt att jag inte ska köpa den buren! Har beställt hem en annan bur;)

[RC1393]
0

#18 Vet några uppfödare som inte har sitthylla just för att de haft för många olyckor med dem, trots låg hyllhöjd, så nog händer det.

goldcool
0

#20  Snälla berätta mera. Jag fattar inte. Är det för att mina hyllor i burarna jag har är så mycket svängrum runt om så att det_aldrig_nånsin hänt nåt här, kaninerna kan slappna av så att säga eller har jag bara haft ren tur? 

Låter ju rätt mysko.

Det är under ganska många år jag haft just de hyllorna, har två olika typer och aldrig ens det varit nära hända en olycka. Är det marsvin uppfödarna har, menar du? Nej, jag fattar inte. Men är väl allmänt trögtänkt ikväll.

Sry OT

[RC1393]
0

#21 Vet faktiskt inte hur det sett ut i burarna, men det är uppfödare som hållit på länge med kaniner och själva rekommenderat stora burar med bra planlösning och tror inte de är hycklare direkt. En av de jag vet har inte hylla till jättarna p.g.a. benbrott, en annan har inte till någon alls av samma anledning. 

Det är kaniner de har, ja.

goldcool
0

#22 Detta är alltså uppfödare som rekommenderat_dig_eller andra att inte använda hylla inuti kaninernas bostäder? Oki sry, hade aldrig hört talas om det bara. Vill bara understryka att det trots allt är olagligt, men de har säkert kommit på ngn reservlösning med större delen av dygnet med vistelse ngn annanstans eller hur de gjort för att kaninerna ska ha hyllan och utsikten. OT igen, med skäl.

[RC1393]
0

#23 Nej, inte rekommenderat, men vi kom in på diskussionen ang. sitthylla då de sa att de haft problem med det. De har dispens för det så de är inte olagliga.