Kanin iFokus

Kanin

Etikettköpes-säljes-transport
Läst 626 ggr
gickan87
0

(K) Större hona

Önskar köpa en kaninhona som tidigare fungerat med annan kanin då hon ska vara sällskap till en kastrerad fransk vädurshane. Gärna lite äldre, 1-3 år. Av större modell, 2-5 kg. Helst innekanin, men ute fungerar också då jag har kallt utrymme i källaren. Helst i närheten av Tierp men Gävle fungerar också. Erbjuder hem i kompostgallerhage med daglig tillgång att springa lös i rummet.

MVH Erika :)

Loverabbits
1

Jag har en hona som kanske kan passa, hon heter Vässarns Big Believe men kallas för Lycka. Hon är född den 14/8-10 och hon är zobeljapanbrokad.

Lycka är verkligen världens raraste, socialaste och coolaste kanin. Hon är otroligt social och blir alltid jätteglad när hon får uppmärksamhet. Hon gillar att vara ute och busa och älskar att upptäcka. Hon är ganska aktiv på det sättet men hon är också en riktig myspropp som mer än gärna ligger och blir ompysslad i knäet. Hon älskar att bli kelad med och få uppmärksamhet. Hon är som sagt otroligt social och väldigt, väldigt snäll. Hon är en tuff och helgo brud i lyxförpackning. I dagsläget går hon tillsammans med en rexhona vilket fungerar väldigt bra. Av dessa två är det Lycka som bestämmer men hon är inte bossig utan den andra honan får också vara med och hälsa, kela, äta osv. Jag tror inte heller att det skulle vara några problem att ha henne tillsammans med en kastrerad hane eftersom att hon är så snäll. Hon ska inte gå i Avel men det låter inte heller som om du har några tankar på det. :)

Hon är en dvärgvädur fast med ett öra upp, ibland ligger det ned men oftast står det upp. Hon är ett riktigt matvrak och en ganska bastant dam, har ingen exakt vikt men skulle tippa på 2,5 kg. I dagsläget bor hon ute (dock i en kallbyggnad). :)

Hon finns inte särskilt långt från Tierp, för oss tar det ca 50 minuter att åka till Tierp. :)

Skickar med några bilder på sötnöten. :)

Picture

Välkommen att besöka hemsidan: www.vassarnskaniner.weebly.com Hjärta

gickan87
0

Har skickat pm :)

gickan87
0

Är Lycka fortfarande till salu? Kanske har du bara inte sett mitt pm :)

Loverabbits
0

#3 Nu har jag svarat! :)

Välkommen att besöka hemsidan: www.vassarnskaniner.weebly.com Hjärta