Kanin iFokus

Kanin

Etikettfärger-teckningar-och-raser
Läst 4203 ggr
Mickis1994
0

Färger på kaniner

Jag är så himlans nyfiken på vilka färger era kaniner har och vilka färger är dina favoriter och de ni tycker minst om!

Detta kanske kan hjälpa er 🙂
**
Färger på nuvarande kaniner:** text
Färger på tidigare kaniner: text
Favorit färger: text
Färger jag gillar minst: text

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

Fridaaaa
0

Färger på nuvarande kaniner: Blå, zobelsiames havana, svartotterbrokad, wienertecknad (vet dock inte färg).
Färger på tidigare kaniner: Ojoj kan inte rabbla upp alla.
Favorit färger: Madagaska, havana, blå, isabell, g/s japan, b/v japan mfl
Färger jag gillar minst: Svart, vit (både blåögd och rödögd), viltfärgad mfl.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

farvendal
0

Färger på nuvarande kaniner: svart brokad och blå otter wienertecknad/holländartecknad (vet ej vilket)
Färger på tidigare kaniner: madagaskar, blå zobelsiames, svart, viltgul, svart otter, svart rysstecknad, vit rödögd
Favorit färger: blå zobel, vit blåögd, tysk scheckteckning (speciellt svart), blå otter, viltzobel och chinchilla.. sen äälskar jag när wienerteckning är inbladat :)
Färger jag gillar minst: blå och havanna, inte fult men så neutralt och tråkigt :P är de wienertecknade eller typ otter/vilt också är det en helt annan sak :) men helfärgade - njeeee

Medarbetare på

Kaninmagazinet.se

tlover
0

Färger på nuvarande kaniner: Fyra trefärgade (varav tre av dom tror jag kallas gul/svart japan brokig för utställare, i föreningen kallas det trefärgad), Två svarta, en viltgrå, två järngrå (en ser svart ut med få stickelhår), en Pearl egern brokad och två svartbrokiga
Färger på tidigare kaniner: Svart (min första), brunish (2 och 3 jag var typ 10 och brydde mig inte om färg), en nån slags grå (fortfarande ungbrydde mig inte), en svart otter, en blåbrokig, en svart/gul japan, en svart/gul wienertecknad (japan?), en viltbrokig, flera gulbrokiga, flera trefärgade, en viltgul, en kanske isabella, fler svarta och minst en Pearl egern brokig till.
Favorit färger: Brokiga, särskilt ljust brokiga trefärgade/tricolor, Pearl egern brokig och blåbrokig är också jätefina
Färger jag gillar minst: Färger med få kännetecken 8tex helsvarta, mörka m mörka klor (pga kloklippningen)

l'm back

Mickis1994
0

Färger på nuvarande kaniner: Chinchilla med och utan mantelteckning
Färger på tidigare kaniner: Gul/svart  holländartecknad, svart holländartecknad, viltgrå rödförstärkt, madagaskar, viltzobel, viltgrå brokad med japantecken. Sedan har haft viltgult och vit/svart zobeljapan på foder.
Favorit färger: Chinchilla, viltgul, sachsengold och tan.
Färger jag gillar minst: Madagaskar, svart och viltgrått. Viltgrått kan dock vara otroligt fint på dvärgvädur, ska införskaffa viltgrå dvärgvädur i vår. Färgen får växa för mig helt enkelt 😉

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

Candy123
0

Färger på nuvarande kaniner: madagaskar,japantäcknad, black and white, svart otter Färger på tidigare kaniner: albino,grå, viltgul, blå, viltgrå, viltgul borkad, mm Favorit färger: viltgulborkad, albino Färger jag gillar minst:gillar allihop :)

🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂

😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓

farvendal
3

#5 Vilken färg? är det du kallar grå? 🙂

Medarbetare på

Kaninmagazinet.se

Fridaaaa
4

Heter det verkligen Albino på kanin? Heter det inte vit rödögd?

farvendal
0

#7 jo det heter vit rödögd, men det är vanligt att folk kallar det albino eftersom det är albino hehe

Medarbetare på

Kaninmagazinet.se

HaraldochAlex
0

Färger på nuvarande kaniner: Viltgul, Gul/Svart japan, viltgrå, svart wienertecknad, zobelblå, grå wienertecknad, vit/svart japantecknad.
Färger på tidigare kaniner: Svart
Favorit färger: Japanteckningar av alla dess slag, jag gillar även viltfärger och wienerteckningar.
Färger jag gillar minst: Madagaskar. Tycker den är ganska tråkig.

[Bunnyhunny]
0

Färger på nuvarande kaniner: svart/ vit Wiener tecknad, Havanna och en Madagaskar Wiener :) Färger på tidigare kaniner: oj alla dom orkar jag inte skriva :p Favorit färger: Havanna, Havanna Wiener tecknad, zobel, blå/gul Japan tecknat. Färger jag gillar minst: har lite svårt för vissa helsvart kaniner. Förutom på dvv ;)

Fridaaaa
0

#8 Undrade bara, eftersom det kan skapa förvirring att det är två olika 😛 Precis som med lejonhuvad kanin och löwen t.ex.

claravincent
0

Färger på nuvarande kaniner: Viltgrå Färger på tidigare kaniner: Svart Favorit färger: Det är nog blå och svart tror jag men det finns många fina. Färger jag gillar minst: Det får nog bli vit rödögd om jag måste välja.

[neptunens]
1

Färger på nuvarande kaniner: Japantecknad svart/vit, viltsiames & chinchilla
Färger på tidigare kaniner: Japan blå/gul, svart/gul, blå/vit, zobel brun, blå, zobelsiames blå, svart + mantel, isabella mfl.
Favorit färger: Japantecknad svart/Vit, chinchilla, zobelsiames blå,
Färger jag gillar minst: Madagaskar, Sallander, white svart, järngrå, tan, viltgrå, vitrödögd och säkert ett gäng till :p

[RC1393]
0

Färger på nuvarande kaniner: Japantecknad gul/svart, vit rödögd, tysk schecktecknad svart, zobelsiames brun och viltzobel
Färger på tidigare kaniner: Svart, madagaskar, brokad svart, viltgrå och vit rödögd
Favorit färger: Japantecknad gul/svart och svart/vit, tan och schecktecknat (sen kommer i princip alla andra färger tvåa😃)
Färger jag gillar minst: Måste nog säga brokat då, i alla fall om de är väldigt vita. Men det beror också på kaninen i övrigt, en normalpälsad brokad är hemskt tråkigt. (säger hon vars favoritkanin genom tiderna var brokad svart och väldigt vit)

[Nalle-]
0

Färger på nuvarande kaniner: Viltblå
Färger på tidigare kaniner: Blå, madagaskar, g/s japantecknad, vit rö och viltsiames 
Favorit färger: Viltblå är min absoluta favoritfärg, men gillar också viltgrå, siames i olika färger, viltjapan, vit rö/bö, rysstecknat, chinchilla och en massa andra färger
Färger jag gillar minst: Oj, kommer verkligen inte på någon. Vissa färger tycker jag kan se trista ut på släthåriga kaniner, men på långhåriga tycker jag alla färger gör sig bra 😃

[Guldvingens]
0

Färger på nuvarande kaniner: Järngrå, viltgråbrokad
Färger på tidigare kaniner: En hel del…
Favorit färger: Blå zobel white, blå otter, blå white. Övermantlat i svart & blå <3
Färger jag gillar minst: madagaskar, vit (blå&rödögd) & viltgrå

RebeccaG
0

Färger på nuvarande kaniner: Vit rödögd, havana, viltblå, viltgul, svart, madagaskar & japan sv/gul
Färger på tidigare kaniner: Viltzobel, viltgul, vitscheck blå, viltgrå, japan zobel, svart, japan gul/blå & brokad japan sv/gul
Favorit färger: Havana, japan sv/gul, tan svart, viltblå & vit rödögd. 
Färger jag gillar minst: Viltgrå.

Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning 
| Youtube

[steffie00]
0

Färger på nuvarande kaniner: Japantecknad gul/svart mantlad, isabella
Färger på tidigare kaniner: viltgrå, Viltgul, viltgul brokad 
Favorit färger: Otter svart, Otter havanna, otter blå, japantecknad
Färger jag gillar minst: Svårt att säga 🤔 Men något jag inte gillar så mycket är svart brokad. Annars gillar jag nog dom mesta färgerna och teckningarna! 😃

Achatina
0

Färger på nuvarande kaniner: har inga kaniner, om man bortser från de jag har på LuckyLapine.
Färger på tidigare kaniner: Viltgul, Svart otter, Blå som jag kommer ihåg iaf
Favorit färger: Rysstecknad, rew och havanna
Färger jag gillar minst: Madagaskar och Japan

Evelina!
0

Färger på nuvarande kaniner: Vit bö, zobel brun, svartbrokad, viltzobel. Färger på tidigare kaniner: Detta är mina första kaniner. Favorit färger: Ovanstående + holländarteckning alla färger. Färger jag gillar minst: Viltblått, viltgrått, japantecknat.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

bustjejen
0

Färger på nuvarande kaniner: Vit brunögd och viltgrå brokad

Färger på tidigare kaniner: Svart, Viltgul och Viltgul wienertecknad

Favoritfärger: Riktigt svarta kaniner är superfina, gillar också wienertecknat i alla färger.

Färger jag gillar minst: vit rödögd och madagaskar och blå färger.

[Charlie_olivia]
0

Färger på nuvarande kaniner: Madagaskar, vitgråmanteltecknad Färger på tidigare kaniner: Madagaskar Favorit färger: chinchillamanteltecknad, Madagaskar, Otter svart Färger jag gillar minst: vitrödögd, vitblåögd

Twix*
0

Färger på nuvarande kaniner: Svart, Gråbrun och svartmantlad m.m

Färger på tidigare kaniner: Madagaskar, svartscheckad

Favorit färger: Vit rödögd, blåögda kaniner, Havanna och otter

Färger jag gillar minst: Madagaskar och hel svart är jag lite "less" på

lovemysack
0

Färger på nuvarande kaniner: S/G Japantecknad, Viltgul, viltblå, viltgrå brokad, havanna brokad, v/b zobel japan vitörad, blå wienertecknad Färger på tidigare kaniner: blå, viltgul brokad Favorit färger: chinchilla, zobel, viltblå, siames, blå, otter, mantel Färger jag gillar minst: viltgrå, vit rödögd

Uppfödare av Hoppkaniner i Dalarna :)
Läs mer på min hemsida.
Lundens Hoppkaniner.

moizzz
0

Färger på nuvarande kaniner: madagaskar, zobel blå, chinchilla med något konstigt. (inte godkänd) 
Färger på tidigare kaniner:  viltbrun
Favorit färger: alla brokade / mantlade, viltgrå, bourgogne. 
Färger jag gillar minst: wiener tecknat

(datorn dampa så kunde inte skriva med normala bokstäver längre)

[Charlie_olivia]
0

#22 så menade ju jag såklart viltgrå… :)

[Mi-rand-a]
0

Färger på nuvarande kaniner: blå wienertecknad & zobelbrunsiames wienertecknad 
Färger på tidigare kaniner: Madagaskar, någon slags grå. Isabella och samma där någon slags grå och en viltbrun/viltgrå.
Favorit färger: Japan,zobelbrun,zobelbrunsiames,viltgul,vitblåögd & havanna
Färger jag gillar minst: rysstecknad, svart, järngrå,viltgrå-less på. Brokade kaniner. Madagaskar-är jag också less på. Blå är också faktiskt en lite tråkigt färg. Holländarteckning är jag också less på :P

[Anamalar]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Färger på nuvarande kaniner: 2 st vit blåögd och en som jag inte riktigt vet. Han är definitivt white-tecknad men i färgen skulle han kanske kunna vara någon slags blå variant.
Färger på tidigare kaniner: Svart, Brun Zobel, Brun Zobel white, Blå zobel
Favorit färger: Svårt, jag tycker mycket om vit blåögd och svarta kaniner är jättefina. Brun Zobel är ofta fin men beror lite på vilken nyans. Viltblå kaniner är ju väldigt fina. Egern tycker jag är en häftig färg liksom den färg som japaner har (tydlig japanteckning) Tycker att de flesta kaniner som är white eller otter är fina, speciellt i kombination med manteltäckning. Jag kan helt enkelt inte välja! Siames är också en mycket fin färg. 
Färger jag gillar minst: Vit rödögd och Rysstecknat.

Detta är kaninen som jag inte kan färgen på, Är det någon som kan hans färg så berätta gärna!

Melao
0

Färger på nuvarande kaniner: Svart, egern/gul japantecknad
Färger på tidigare kaniner: manteltecknad viltgrå, madagaskar

Favorit färger: blå, svart, zobel blå, white zobel blå, brokad/manteltecknad madagaskar

Färger jag gillar minst: beige, siamesjapan, viltgrå (beror så mycket på kaninen, en kanin kan vara otrolig fin även om den har de färgerna)

Oho för att satsa det sista på mirakel!

pernillaoscarsson
0

Färger på nuvarande kaniner: Viltgul brokad, viltgrå mantlad, svart och viltgrå
Färger på tidigare kaniner: Vit rödögd, 2x svart wienertecknad, viltgul, viltgrå brokad, madagaskar mantlad, madagaskar och 2x gul/svart brokad japan.
Favorit färger: Japantecknade. Alla färger och teckningar. Speciellt de med tydliga ränder.
Färger jag gillar minst: Enfärgade kaniner men det finns många undantag. Men jag gillar mönster därför jag gillar speciellt japantecknade :)

[vigge_]
0

Färger på nuvarande kaniner:

Svart (bruna inslag) och vit blåögd

Färger på tidigare kaniner:

Japanbrokning (mycket vitt)

Favoritfärger:

Vit blåögd, Japan (teckningar och brokningar) och viltgul

Färger jag gillar minst:

Sobelfärger gillar jag inte så mycket

Tova.O
0

Färger på nuvarande kaniner: viltblå övermantlad Färger på tidigare kaniner: Viltisabella brokad, viltgul, vit blåögd Favorit färger: Rysstecknat, vit blåögd, vitörad wo. Färger jag gillar minst: viltgrå, svart och Madagaskarbrokat är lite trist tycker jag. Men som andra har sagt så kan ju såklart kaninen vara fin ändå. :))

“Fear doesn't shut you down; it wakes you up” - Veronica Roth

Delilah81
0

Färger på nuvarande kaniner: Havanna, zobel blå siames, isabella, vit blåögd och vit rödögd.
Färger på tidigare kaniner: - 
Favorit färger: Gillar de flesta färger
Färger jag gillar minst: svart, brun  och viltfärgat

[Djurlinnea]
0

Färger på nuvarande kaniner: Svart, blå, rödorange (sachsengold), viltgrå
Färger på tidigare kaniner: Zobel brun, viltgrå brokad/wienertecknad blåögd
Favorit färger: De färger jag har är ju såklart mina favoriter, men måste lägga till white, otter och tan (fast det är teckningar) i olika färger och silver i olika färger. 
Färger jag gillar minst: Viltbrun på normalpälsade kaniner.. Ser bara ut som en hemskt dålig viltgrå, tyvärr. Men på fluff, rex och satin är det riktigt snyggt!