Lika som bär (Lek)
Vi har haft en kull då alla ungar kom i "par" vilket var ganska komiskt, sen nr de blev äldre blev dom mer olika varandra men ibland är det facinerande hur lika kaniner kan vara varandra (i alla fall till utseendet).
Nu när jag var ute och matade kaninerna så kom jag på en lek. Jag publicerar en bild på en av mina kaniner (som jag har eller har haft) och sen så får nästa publicera en bild på en kanin som är väldigt lik min kanin. Den som publicerar "lika som bär" bilden publicerar då en bild på en kanin som h*n har som nån annan få hitta en kanin som är "lika som bär" som den andras.
för förklaringens skull.
A visar en bild
B visar en bild som är lik A's kanin och lägger upp en ny bild
C visar en bild som är lik B's kanin och lägger upp en ny bild osv osv
(åh ni får ju gå efter bilden helt enkelt, ni som kollar på bilden kan ju inte se om en kanin är lila på andra sidan eller nått sånt och det är ju kaninen som ska vara lik, bakgrunden eller posen behöver inte vara det)
l'm back
Jag kan ju göra en till regel, hittas ingen som är "lika som bär" efter ett dygn får man lägga upp en bild på en ny kanin (kan behövas på vissa brokiga kom jag på)
l'm back
Ny bild nedan
Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |
#3 blir det inte likadana kaniner hela tiden då?
Frida
Nej, man lägger in en bild på kaninen som är lik, samt ytterligare en bild på en helt annan kanin. Så det blir en ny hela tiden :)
#6 oj missade det. tack 🙂
Frida
#4 ohh mindre gult och uppåtöron och det kunde ha varit jag igen 😃
edit
l'm back
Är det hur kaninen sitter som ska va likt eller själva teckningen?
#9 teckningen och så ( jag tänkte om öronen står eller hänger i alla fall från början)
l'm back