Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 569 ggr
Thereselindqvist
0

Min kanin gräver konstant

min ena kanin gräver,jag vet inte hur mycket,både när jag har kaninen löst i lägenheten och även i buren så gräver kaninen massor.Blir bra less på det.Och på nätterna också,när man vill sova.Jag har dem i badrummet på nätterna och stängd dörr där,men den ena kaninen gräver och gräver,och jag har svårt och sova då.Vet och förstår att kaniner gör olika väsen med sig.Men måste dem gräva så himla mycket nästan hela tiden,och vad kan man göra åt det i så fall,så man får någon sömn om nätterna.Hälsningar Therese Lindqvist

[Rabbitte]
0

Leksaker för katter - avsedda för att klösa på, kan du väl lägga in i buren, men se till så det är dem i naturmaterial ifall kaninen får för sig att smaka lite.

Ställ in en låda med t.ex. konstgräs i botten eller en annan slags matta och fyll med sönderrivet papper och kartongbitar. Sätt gärna fast kartongen med t.ex. buntband i burgallret så kaninen inte flyttar runt på kartongen.

Aktivera din kanin utanför buren. Inred platsen med lite roliga leksaker och gömställen, lägg filtar på golvet så kaninen lätt kan gräva i dem och har något mjukt att hoppa på. Jag har märkt att låta våra kaniner springa av sig tidig morgon ofta gör dem lugna under dagen. Så om du tar ut dina innan du går och lägger dig kanske de vilar resten av natten de också.