Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 430 ggr
Julliz
0

Kanin i dålig kondition

Hej!

Min kanin är i väldigt dålig kondition. Hon hade ungar i våras och jag har varit borta så mkt att jag inte har haft tid att träna upp den. Hon är inte tunn, men hon har fettet ofördelat. Hon har fett under hakan och på magen. Hon har nästan inget fett alls på ryggen. Jag känner alla knotor och usch! Har ni något tips? till mig? Jag ska köpa bättre pellets, Lottie, sen ska jag ge henne mer mat & mer Motion. Ska jag kanske ha lite vitamin-tillskott i vattnet?

HJÄLP!

Elina.
0

Vad ger du för pellets just nu då?

Hakpåsen lär bli svår att få bort, men man kan ju iaf få den att minska av lite. Vitamintillskott behövs inte om du har en bra foderstat. Är det bra kvalite' på höet? Äter kaninen tillräckligt med hö?

Julliz
0

putt

Julliz
0

Grejen är att jag inte vill få "bort" fettet utan bara "flytta" det, så vill jag bättra på musklerna med. Jag ger nu pellets från mataffär. Jag ska snart köpa nytt hö från bonde, det såg fint ut på bilden, vet ej mer.

Julliz
0

Glömde skriva att Nelly äter jättemycket hö!

Lowe
0

du kanske kan minska ner på maten ett tag & börja motionera henne sakta & sedan öka på?

Julliz
0

Jag tror inte att jag ska minska på maten, eftersom hon inte är tjock. Hon har fettet "ofördelat" över kroppen. Jag kommer att ge henne lite extra mat och motionera henne mer. så får vi e hur det går.

annaforsgren
0

låt henne skutta runt i skogen, det är bra terräng träning.

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

Stravaganza
0

Bild?

Klasselover
0

Lottie är jättebra pellets. Motionera mycket, hoppa om hon kan, så bättras musklerna på!

Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.

Julliz
0

Jag har flera bilder, så visst kan ni få se en. Men det syns inte på bild. Hon har glanslös päls, man känner knotorna i ryggen väldigt bra, och hon ser allmänt sliten ut tycker jag. Hon är ju inte på något vidare bra humör heller.

Tack för tipset om terräng träningen, ska defenitivt testa det :)