Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 741 ggr
[Alexandralanstrom]
0

Är min kanin aggressiv?

min kanin knorrar och gör utfall om man har grejat med han förlänge! är det att han tycker det räcker eller vadå?  :)

ElmerKrudd
0

Ja precis. Skulle tro att det är därför. Eller så gör du något han inte gillar ::P Men skulle inte kalla det aggressivt :)

¤ Jag förväntar mig inte att vara lycklig. Jag inbillar mig inte att jag ska finna kärleken, vad det nu betyder, eller att om jag finner den ska göra mig lycklig. ¤

tesushie
0

agressiv är nog en kanin som biter dig så hårt att det blöder mer än 2-3 gånger och varit till vetrinären och kollat att han/hon inte har ont vid första eller andra gången

din kanin säger nog helt enkelt ifrån

http://www.youtube.com/user/lazyasshika

ninor
0

#2 Ehh. Det där är nog din högst personliga åsikt av vad aggressivitet är. Knappast någon rikstäckande tolkning.

Fridaaaa
2

Skulle inte kalla det aggresivt. Han kanske vill vara i fred, hormoner som spökar (är han ung?) eller ha koll så att han inte har ont eller så.

#2 Varför just mer än 3 gånger?

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

tesushie
0

#3 ne har jag inte sagt heller förutom att nog försvann såg jag det är dock sant att en kanin som  biter så det blöder upprepade gånger trots att du vid första elller andra gången vart till vet och fått konstaterat att den kaninen inte har ont är aggresiv och de som inte gör det är inte aggresiva

#4 behöver inte va 3 gånger kan va två med ,men 3 känndes bäst. Då många antar första som olyckshändelse eller att nån gjort nåt fel, andra gången brukar man ta den till vet och få konstaterat att den exempelvis inte har ont och  om den ändå biter en gång till kan man ganska säkert dra slutsatsen till att kaninen är aggresiv såg att texten va lite otydlig så för tydligade den.

http://www.youtube.com/user/lazyasshika

[Alexandralanstrom]
0

#4 ja han är runt 4 månader :)

[00emi07]
0

Då är det att han är lite tonårig, och könsmogen

[Alexandralanstrom]
0

#7 okej tack :)

[Alexandralanstrom]
0

Men hur länge håller han på i tonåren? :)

Fridaaaa
0

#9 Olika från kanin till kanin hur länge "tonåren" håller på. Vissa märks den på, andra inte. Så svårt att veta. Vänta ut och se 🙂

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Alexandralanstrom]
0

#10 okej tack :)