Att välja rätt kanin
Jag har aldrig haft en kanin förut och undrar därför Vilken ras? ni kan rekommendera!? Jag är väl mest inne på en hermelin eller dvärgvädur. Jag vill gärna höra era åsikter och erfarenheter. Bra och dåligt.
Skriv gärna vad du söker i kaninen, då blir det lättare att rekommendera en ras som passar dig och dina önskemål! :)
Ja, det kan ju vara bra. Jag vill ha en kanin som sällskapsdjur. Är inte alls intresserad av att tävla. Jag vill ha en kanin som är livfull men samtidigt gillar att vara nära och mysa. Jag vill ha en liten kompis som är led mig här hemma. En glad liten skit! :)
Dvärgvädur!
Såå trevliga kaniner 😃 Mina kaniner är alla dvärgvädur och riktiga mystroll, samtidigt som dom kan busa runt också! Även väldigt lättlärda, räckte med en hoppträning för min hane och han förstod genast vad han skulle göra.
Mvh. Ida Lundahl
www.idalundahl.com / www.ovarpskaniner.weebly.com
Jag tror att dvärgvädur kanske skulle kunna passa! :)
Dem är väldigt sociala, lätthanterade, mysiga och samtidigt livliga! :) Men självklart beror det alltid på individen också! ;)
Dvärgvädur helt klart!
Dom är så nyfikna och klättrar gärna på dig och lägger sig i ditt knä.
Dom är väldigt lugna och inte så "speedade" presic men dom kan ändå ha fart i benen. Dom är robusta och det är det som gör dom så gulliga!
Frida
Tack så mycket för era jättebra svar! :)