Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 372 ggr
Kaninhoppare123
0

Aggressiv kastrerad hane...

Min hane Totte är väldigt aggressiv, jag har haft honom sedan han var kaninunge och han är fortfarande bitig.. Jag har tänkt försöka att ge han några fler chanser, annars blir det nog avlivning :'(

Jag ska låta han vara med min hona i en bur, för när han är med henne brukar han vara ganska snäll. Han ska va i buren medans jag städar i den för att se vad han tycker om det då jag är med henne.

Snälla hjälp mig! Avlivning är det sista jag har tänkt göra, men om det inte finns någon annan utväg så..

Fridaaaa
0

Har ni varit hos veterinären och kollat upp honom?
För var det inte hans som bland annat var överviktig också?

Funderat på omplacering eller om det finns en som en kunnig på såna kaniner i närheten som kan hjälpa dig?

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Kaninhoppare123
0

Nej, vi har inte råd med att fara till veterinär just nu. Men så fort våran veterinär börjar jobba så ska jag ta med honom dit.

Ett alternativ är ju att lämna tillbaka honom till uppfödaren, och därmed se om hon karnske har nån annan jag är intresserad utav. Hon avlar på Hermeliner och Lilla Havanna, så jag får väl se..

Jag har dragit ner på fodret, men på foderpåsen står det tyvvär inte hur mycket fibrer det innehåller.. Det står bara Betfider och sedan bara en massa vitaminer osv.

Kaninhoppare123
0

Nej, vi har inte råd med att fara till veterinär just nu. Men så fort våran veterinär börjar jobba så ska jag ta med honom dit.

Ett alternativ är ju att lämna tillbaka honom till uppfödaren, och därmed se om hon karnske har nån annan jag är intresserad utav. Hon avlar på Hermeliner och Lilla Havanna, så jag får väl se..

Jag har dragit ner på fodret, men på foderpåsen står det tyvvär inte hur mycket fibrer det innehåller.. Det står bara Betfiber och sedan bara en massa vitaminer osv.

Kaninhoppare123
0

Dubbel post :$

Fridaaaa
1

#2 Att inte ha råd, är inget argument. Har man djur, måste man till veterinär om det behövs. Och i detta fallet vet man ju inte om han har ont eller om det är något annat.

Hur länge har du dragit ner på pelletsen? Hur mycket får han nu?
Börjat motionera mer med honom?

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Kaninhoppare123
0

Nu får han typ en matsked per dag, han har som smått fått börja motionera.