Pluttar era innekaniner?
Platta era innekaniner på golvet eller soffan eller så?
Pluttar*
Har utekaniner men brukar ta in dom ganska ofta nu på sommaren. Mina honor pluttar inte, men man ska inte ta in min hane 😐
//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!
Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story
Min hona gillar att kissa och bajsa utanför min hanes bur för att markera… i övrigt är hon rumsren.. och det är hanen med. Har inte ens behövt lära dem :)
Medarbetare på
Kaninmagazinet.se
Jaha:) Jag vill så gärna ha en innekanin men mina föräldrar är rädd att den ska plutta och kiss på golvet och så :/
Min förra kanin var superduktig och pluttade aldrig nånstans förutom i lådan! :)
Min hona gjorde det ganska mycket när hon var yngre men nu har vi lärt henne att det bara är i buren man pluttar men det kan komma någon liten plutt då och då i vilket fall men skulle ändå räkna henne som relativt rumsren :)
Min hane är rumsren men han kan bajsa utanför ibland, tror att det är tonåren. :-)
Hälsningar,
Ninni :-)
Har just nu bara en kanin. Han är 100 procent rumsren.
Innan han var kastrerad var han också ganska duktig men kunde lämna några pluttar utanför lådan. Om en annan kanin var i närheten kunde han tom kissa utanför men nu sköter han sig exemplariskt i alla lägen :)
Alla kaniner blir inte 100 procent rumsrena, många lämnar lite pluttar utanför då och då.
Min innekanin bajsar mest där han ska, alltså på sin toalett. Men om man som jag alltid har kaninen lös i lägenheten så hamnar det alltid några enstaka pluttar på fel ställen. Men det är inget större problem, huvudsaken att kisset hamnar på rätt plats.
Min kastrerade hane släpper ifrån sig någon enstaka plupp, dessa är dock precis vid hans bur eller vid hans två gömställen (bakom soffan, under pappas säng). Han pluttar inte mitt på golvet eller så.
Min hona däremot, som inte är kastrerad, pluttar (och kissar) kors och tvärs när hon brunstar. När hon inte brunstar är hon mycket duktigare och kissar aldrig, men kan släppa ifrån sig enstaka pluttar.