Annons:
Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 1450 ggr
gigikanin
1/21/18, 7:55 PM

Hjälp, snabbt!!

hejsan! jag adopterade en kanin för en vecka sen. han är en hane, heter Ace och är kastrerad. anledningen att vi adopterade honom är att vi ville ha en kompis till vår kanin Zoey. det är en hona och hon är okastrerad. första gången dem sågs gick det jättebra, dem var jättesnälla och buffade lite på varandra. dagarna efter det så började hanen rida på Zoey, men jag läste att det bara var för att göra upp rangen. han gjorde det några gånger, men nu, dem senaste dagarna har dem börjat bråka. när Zoey kommer in till honom (Ace bor just nu i ett stort badrum) så börjar dem bråka och pälstussar flyger omkring. och när Ace kommer in till Zoeys rum, så blir hon jätteagressiv och river honom och morrar på honom. vad ska jag göra så att dem blir sams, och så att Zoey vill släppa in Ace till sitt rum? tacksam för svar! :)

Annons:
MuffinDigger
1/22/18, 9:56 AM
#1

Släpp aldrig in kaninen på en annan kanins revir. Tycker att du borde hitta ett ställe där ingen av de har varit så mycket och sätta ett galler i mitten. Låt de hälsa på varandra och om det går bra så får du fundera på nästa steg. Kom ihåg att vissa kaniner inte fungerar ihop, det är inte så mycket man kan göra då.

Upp till toppen
Annons: