Tips på fina inneburar
Här bor Dumle och Viola.
Ska byta ut det huset som är där och skaffa andra. (den andra dem har är på rengöring hehe).
Letar runt lite, efter snygga hus i bra storlekar. Eller om jag ska ha 1 hus och 1 sitthylla, får se.
Denna buren är 150x60. De skuttar ute stort sätt hela dagarna och/eller kvällarna. Eller ute i Hage nu på sommaren.
(OBS Buren håller på att rengöras, ska precis ta ut dem i Hage så länge).
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Om jag haft mina inne skulle jag byggt en hörnbur. Tror att en av medlemmarna har en jättesnygg sådan och hoppas på att få se den igen ;)
TS; funderar du på att bygga själv eller är du ute efter något snyggt att köpa färdigt? :)
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
Jag funderar på att köpa då jag tycker att det är extremt tråkigt att bygga saker tyvärr..
Va mysigt det såg ut #4🙂
#5 Tack, hon älskar verkligen buren och då är det värt allt arbete runt omkring med att få den i ordning🙂
#7 De burarna är dock väldigt ostadiga, min kusin har haft den och hennes kaniner är relativt lugna, men fungerade inte ändå - så de byggde en kaninbod istället😛
#7 den fungerar nog fint om man sätter skruvar genom gallret in i väggen på varje plan, annars finns risken att den rör sig mycket :)
Mvh Hela stora familjen <3
#4 har ni bytt bur till Ellie? Och vad är det som står uppe på sitthyllan? :)
#7 Man får inte lägga upp bilder man inte har tillstånd att lägga upp. Annonsbilder osv är inte OK heller att ta, eller googlebilder, om det inte står att man får. Bra att tänka på 🙂
Undra vad höjden är på den.
#10 Ellie har en ny bur ja, hon har haft den 2 veckor tror jag det är nu. Hon älskar att tugga och då var inte träburen rätt alternativ, men ibland måste man testa🙂 På högsta sitthyllan är en bädd. Hon ligger ofta i den och har sina små vilostunder.
#13 Ser trevlig och rymlig ut :)
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
#12 vilken fin bädd! Vet du vart den är köpt? :-)
#2 kanske den här du menade? http://hasselon.weebly.com/kaningaringrden.html
HAHAHAHAHAHA…..
#4 jag har också haft funderingar på att ha fleece i mina inneburar, men glider de inte iväg när dom hoppar in i buren? Hur har du löst det? :)
Mvh Hela stora familjen <3
#8 tänkte faktiskt också på ostadigheten, men då stod det någonstans (precis som #9 säger; att man skruvar fast den i väggen ;) #11 det tänkte jag inte alls på :O tack för påmindelsen :) fast å andra sidan blir dom säkert glada över lite reklam ;)
If nothing never goes right, go left.
#12 Den är från www.zooplus.com, den är väldigt bra då den går att köra i tvättmaskinen om olyckan skulle vara framme😉
#17 Jag har löst det väldigt simpelt, först hade jag hennes hus, toalett och dylikt som höll fleecen på plats, men när Ellie gör glädjeskutt åkte filten iväg.
Jag har lagt 2 handdukar dubbelt i fleecefilten och vikt ordentligt samt sytt lite på undersidan så allt håller sig på plats. Sen gjorde jag små hål (2 i varje hörn) av buren där jag satte fast fleecefiltens vardera hörn med buntband - fungerar utmärkt!
Tänkte, är det tillåtet att ha fleece i hela buren för kaniner?
För det är inte tillåtet till marsvin nämligen, utan där måste minst halva buren ha någon form av strö
#20, eg tror jag inte det är det. Har för mig att nån mailat jbv och frågat. Det e typ nått om att ca djuret måste kunna gräva, och att det står i L80 att djuret måste ha lämpligt strömaterial
#21 Ja jag har för mig det med. För som sagt, på marsvin måste man minste ha halva buren med strömaterial.🙂
Jag har en egenbyggd som Viktor länkade i #16 slänger upp en blid i tråden med :) Är helnöjd med den!
/Louise Andersson
Hasselöns Kaningård
#20, #21 Tack! Jag ska kolla upp det omedelbart, aldrig blir man fullärd🙂 Är fallet så att de ska ha viss del med strö är det inga problem, finns gott om plats i buren för det!
Men hur gör man med kaniner som inte gillar strö? min plutt brukar knuffa undan det så mycket han kan så att han får så mycket av plastgolvet bart som möjligt.
# Har samma problem med min Hoppsan som gör likadant, lite mindre spån toppat med halm fungerar bättre - gör att spånet inte riktigt flyger överallt😉
Har bestället en 160 bur med mörk botten och snyggt stilrent svart galler som gruppbur till vår kastrat och kankse två honor. Vi får se. En ska iaf gå i hop med honom där. Den är superfin. Bilder kommer sen.
#27 Skulle du ha alla 3 där i? Jag tror det blir lite trångt. Jag har 2 kaniner i en 150x60 bur, och det är på gränsen att jag vill ha det. Rekommenderar betydligt större om du ska ha 3 kaniner ihop.