Inne eller ute?
Har ni er/era kanin/kaniner inne eller ute? Varför? Skulle vara roligt att veta vad folk föredrar. Själv har jag två stycken ute och en inne. Jag tycker egentligen att de ska bo ute, det är de ju skapta för. Men den kaninen som jag har inne trivs inte ute. Dessutom tycker jag att de blir tamare inne för då är man ju automatiskt mer med kaninen. :-)
Hälsningar,
Ninni :-)
http://kanin.ifokus.se/discussions/515bcdb48e0e7478d7000252-inne-eller-utekanin En undersökning som gjorts 🙂
Jag har 2 kaniner inne och 3 kaniner ute. Trivs med båda delarna.
Mina är lika tama, oavsett om de bor inne eller ute.
Har 2 av dem i en bod, och 1 kanin i en utebur.
Sedan bor 2 st tillsammans inne i en innebur.
Enda nackdelen med utekanin, enligt mig, är på vintern när vattnet fryser eller om det är t.ex snöstorm ute.
Även om regnet öser ner, så blir det svårt att rasta dem ibland.
Men jag har så stor yta, så spelar inte så stor roll.
Så finns för och nackdelar med båda.
Nackdel med innekanin är att burströet och höet lätt sprids i huset.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Ok! Ja, det finns ju för- och nackdelar med allt! :-)
Hälsningar,
Min kanin bodde ute och trivdes super med det men har bestämt mig för att nästa kanin ( om det blir nån ) kommer att få bo inne då jag sjäv kännde nu när vi tog bort min herre att jag inte spenderat tillräckligt mycket tid med honom, även om man var hos honom minst 1 timme per dag så känns det som att det var alldeles för lite.
#3 Ja det är just det. Det blir ju bara så. Även om man tycker att man är ute mycket så är det ju inte det egentligen. Inne är man ju normalt liksom. :-)
Hälsningar,
Mina bor inne pga. att jag bor i lägenhet. När jag bodde hos mina föräldrar bodde de ute. Men jag tycker det är mysigast med innekaniner. De skuttar runt och nosar på mina fötter när jag sitter i soffan tex och ibland hoppar de upp i soffan och sätter sig bredvid mig :D
Medarbetare på
Kaninmagazinet.se
Jag har tidigare haft alla mina kaniner utomhus, men nu när jag flyttat hemifrån har jag min kanin inomhus i lägenhet. Jag absolut älskar det och han är lite mer som en katt som skuttar runt som han vill, hoppar upp i soffan till mig när han vill osv. Märker att han är mycket tamare än de utekaniner jag har haft.
Men hade jag haft fler kaniner hade det inte gått då jag har en liten lägenhet, men när jag bara har en tycker jag det är optimalt att ha honom inne.
Har båda kaninerna ute på sommarn och nu till vintern ska båda få bo inne då jag inte tycker om att stå ute i flera minus grader och rensa burar och de blir mycket socialare inomhus, sen hatar ena kaninen att vara ute i övrigt men på sommarn får han stå ut!
#4 Ja men precis, det blir ju automatiskt att dom får mer uppmärksamhet när man har dom inne eftersom man pratar med dom och sticker in handen såfort man går förbi! :)
#8 Haha ja!! :D
Hälsningar,