Sajtvärd & medarbetare
Det behöver bli ordning på detta forum!
Det är inte okej att vissa personer ska komma och sabba varenda tråd som skrivs bara för att ordet "kött" eller "slakt" finns med.
Ni får gärna vara delaktiga i det som skrivs så ni kan rensa bort inlägg från dessa personer som finner sitt högsta nöje att sabba dessa trådar. Även de med slaktkaniner ska kunna fråga om burstorlekar i ett öppet forum, eller om vilket foder de ska ha och dylikt
Jag förstår helt poängen med att ha en dold del där STYCKNING, och själva SLAKTEN ligger gömd. Då det kan vara stötande bilder, men i överlag. Man måste kunna skriva på kanin iFokus och ställa frågor om hur man kan ge sina slaktkaniner den bästa livsmiljön - i det öppna forumet!
// Sofie
Jag tror det behövs fler Medarbetare helt enkelt.
Jag håller helt med!!! Och det är inte bara slakt, utan annat också. Det finns minst ett påhopp på VARENDA tråd! Jag tycker att man bör tänkte efter lite innan man lägger ut en kommentar och FÖRSÖKA att låta lite trevlig :/ Fler Medarbetare behövs nog :)
Håller med. Jag börjar fundera om jag får vara med på forumet, jag har ju gotlandskanin som är en produktions/lantras och jag börjar känna att för vissa blir det uppförstorat till att vara ett känsligt ämne.
l'm back
Tycker också Medarbetare och Sajtvärd borde ingripit för längesedan.
Tycker dock inte att de bör ligga dolt utan man kan ha ett X eller liknande i rubriken som betyder att man varnar för känsligt innehåll, sen är de upp till var och en om de vill läsa =)
Sajtvärden verkar inte vara särskilt aktiv. Kanske borde ske en förändring att ta in fler Medarbetare då det verkar finnas väldigt få speciellt när sajtvärden inte verkar aktiv alls.
Håller med. Kanske skulle bli lite striktare regler om vad som får vara i den dolda och på det öppna?
Och som #4 sa, det är nog väldigt bra med ett (X) i rubriken, så man kan välja om man ska gå in på tråden eller inte.
Mvh Klara, Musse, Hedda och Rabalder.
Bra skrivet, håller helt med!
Alla får givetvis ha egna åsikter, men att respektera varandras åsikter är jätteviktigt!
Instämmer med #4:s förslag om att t.ex. markera att ämnet kan vara känsligt/riktat till en viss grupp och då behöver inte dem som tar åt sig eller dylikt läsa dessa inlägg. Bra idé!
Håller också med. Tycker det är trist att somliga går in för att förstöra trådar, eller som vissa också gör, att kritisera i varenda tråd där någon ex. råkar skriva fel. Tror, liksom ni andra, att det behövs fler Medarbetare. Om inte annat behövs det en högre aktivitet bland dem som redan finns.
#0 Tummen upp för det!
Själv har jag inte slaktkaniner, men tycker det är tråkigt med allt påhoppande p.g.a. att man inte ser ngt fel med det eller vill hjälpa dem som föder upp slaktkaniner/ge tips? eller vidare.
Självklart kan själva slakten hållas dold, men nu är det ju inte så att alla som föder upp kanin fotar under slakten och självmant lägger ut bilder på det, när det händer kan jag hålla med om en dold del(då jag själv inte är ngt större fan av slaktandet) Men håller med ts till 100%!👍
ser nu att kanin i fokus har lika många Medarbetare som te i fokus och det är tyvärr inte så aktivt på te i fokus 😕
det jag menar är att kanin i fokus är ju ett jätteaktivt forum då kanske det behövs fler Medarbetare annars kanske dom som är Medarbetare ledsnar pga för mkt jobb.
Kanske om man kan ge ett bra alternativ på kunniga, aktiva och lugna (dvs börjar inte bråka med ena eller andra sidan) medlemmar blir det kanske enklare för värd och Medarbetare att välja 🙂
l'm back
#10 Klokt sagt!
Tack för era synpunkter och tankar.
Bakom sajten håller vi på att diskutera kring hur vi ska göra med produktionsdelen. Vad skulle ni föredra? En låst kategori, döpt med "känsligt ämne" - dock väl skyltat om denna kategori så nya medlemmar får reda på att den finns, eller ert förslag på (X) i rubriken? Vi lyssnar gärna till era åsikter och tar dem i beaktande, men kommer besluta oss för det vi tror blir bäst för sajten.
#12 Tycker att (X) i rubriken är optimal lösning. Då råkar man inte klicka sig in där men alla har tillgång, även de som inte är medlemmar på kif ännu kan kolla =)
#12 Jag instämmer med Bolten…
Så ett (X) i rubriken, så kan de som inte vill se snack om "kött" undvika det. Men om de medvetet går in, bara för att provocera, så ska deras inlägg tas bort av Medarbetare eller dylikt.
#14: Självklart ska sådana inlägg tas bort. Däremot kan det vara svårt att plocka bort inlägg och sådant ibland, när gränserna är hårfina. Det är ju trots allt fritt att uttrycka sig och därmed kan det vara svårt att veta var, hur och när man ska sätta ned foten.
Jag tycker ett (X) som de har på Tonåringar är en jätte smart idé.
Mvh Klara, Musse, Hedda och Rabalder.
#15 förstår det! Såklart får alla säga vad det tycker men om jag skriver (X) i rubriken och i inlägget frågar om vilken köttras medlemmar föredrar och någon kommer in och predikar om att kött är dåligt så tycker jag det ska tas bort eftersom de inte har med ämnet att göra ;) Så även om de är fritt att utrycka sig så tycker jag de borde tas bort eftersom de inte hör hemma i den tråden ;)
#17: Got your point. :)
ett (X) i rubriken kan ju användas på andra trådar, tex i trådar där man har foto på en svårt skadad kanin eller liknande det är mer mångfaciterat än en låst avdelning (som ingen hittar till) om produktion.
Det svåra blir väl att veta när man ska skriva (X), jag själv har ju en produktionsras så det kommer upp ibland tex så är färg inte så relevant och då kan jag nämna att jag har en produktionsras/Gotlandskanin. Vissa verkar bara så hemskt känsliga (/vill bråka)
l'm back
#19: När vi är klara med hur vi kommer göra kommer vi även ta med tydliga riktlinjer för hur man ska tänka/hur det ska användas.
#19 där sa du något!
Är ju perfekt om allt som är känsligt läggs till ett (X) i början, allt från sjuka/skadade kaniner eller produktion eller liknande. Tycker dock de räcker med att skriva (X) när de finns stötande innehåll på så sätt som bilder på obehagliga saker som sjuka/skadade/slaktade djur, eller när man diskuterar slakt osv :)
#20 bra 😃
l'm back
Vill bara säga att det gläder mig att vi kunnat få ta del av era tankar kring detta. Det är mycket enklare att fatta beslut när vi fått veta hur ni känner och tänker, och på så vis kan vi förhoppningsvis göra något så alla parter blir så nöjda som möjligt. :)
Tack Inaarah (och andra medarbetare&sajtvärd) för att du/ni har lyssnat och börjat ta tag i de brister som vi medlemmar uppmärksammat. Allt för att en bra sajt (som dock innehållt mycket konflikter pga vissa personer) ska bli ännu bättre.
Detta är ju trots KANIN iFokus, där vi ska kunna prata om allt, och våga fråga även om känsliga saker utan att bli påhoppade!
Jag håller med TS.
För att blidka bl.a. Divina m.fl. som inte klarar tanken på tex burstorleksfrågor och annat vid köttkaniner har jag bett er ett flytta alla trådar med min bur till produktion, och ta bort mina inlägg där jag visar bilder på mina köttavels-kaniner. Förstår att det är stötande att se dem.
Vill ni kan ni hellre radera trådarna istället. hade gjort det själv men kan ju inte.
…eller kanske det helt enkelt är överdrivet att dölja precis allt, men eftersom Divina och andra får fortsätta trakassera varenda tråd så verkar det uppenbart som att detta är bästa lösningen. Allt ska döljas, även burbilder eftersom det är köttkaniner.
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
Jag tycker ändå att Sajtvärd o Medarbetare verkar göra ett bra jobb, o det kan vara medvetet att de inte är så mkt med i alla diskussioner. Det skulle bli mkt svårare för dem att hålla distansen om de själva var med i allt..
Tycker ni gör ett bra jobb iaf. Det är svårt att moderera, för att det ska bli en okej medelväg som passar de med olika syn på saker…
Själv vill jag helst det ska vara ett dolt forum.. tycker själv personligen inte om idén med [x], då jag helst vill slippa se dessa ämnen när jag öppnar sidan. Jag har kanin som sällskapskanin. Jag trodde att när jag fann KIF så var det för sällskapskaniner.. Hade ingen aning om att den andra biten ens fanns. Nu gör den det. Det är okej för mig. Men vill helst att den ska vara för sig.
Hade jag haft tid och ork hade jag gärna ordnat ett forum för sällskapskaniner, men då det är massa jobb med att ta hand om ett forum så är jag glad om jag kan vara här..
#26 Jag håller inte med. De har fortfarande inte kommit fram till några officiella riktlinjer eller ens ''lyd detta medans vi diskuterar''-riktlinjer.
De modererar inte och tar inte ställning att styra forumet.
Jag förstår också att moderatorerna är människor, förmodligen med annat att göra än att sitta här hela dagen, men det är inte bra som det är.
Sen ser jag gärna att slakt och styckning ligger dolt, men inte allmän hantering. Jag vill inte behöva dölja att jag har köttkaniner för att kunna visa bilder på nyfödda ungar etc. Inte för att jag tänker skrika ut det heller, (utom just nu i protest), men jag vill kunna svara ärligt och öppet på frågan varför jag tar kullar utan att tråden måste flyttas. M.m.
håller med #27 jag har ganska länge varit rädd och väntat länge på att publicera trådar eller inte publicera trådar alls då jag är rädd att bli påhoppad, det borde inte tillåtas att folk skräpar ner trådar på det sättet.
Finns det förresten nån Medarbetare som håller produktion eller lantras? eller är "vi" inte "representerad" på det sättet?
l'm back
Jag röstar också för (X) i rubriken! Jag är aktiv på ett annat forum där vi skriver *känsligt* och det fungerar väldigt bra!
Helt ärligt så tycker jag det vore bäst om det fanns två forum - ett för folk med sällskapskaniner och ett för folk som har köttproduktion. Känner inte att jag har särskilt mycket gemensamt med dem som föder upp för slakt.
För mig skulle ett (x) för känsligt innehåll inte funka något vidare. Jag har inga problem med att se bilder på eller läsa om en skadad kanin om någon vill dela med sig av en behandling som funkar, vill ha hjälp eller liknande. Trådar om kött/slakt vill jag inte läsa, helst slippa se. Det funkar ok i dag, det brukar ju framgå av rubriken vad tråden handlar om, ingen som tvingar mig att läsa.
Skulle vara intressant att veta hur stor andel av medlemmarna här föder upp för slakt. Hur många är intresserade av att diskutera den typen av frågor?
#30 Finns redan många kaniner sajter och ju fler man gör desto mer utspritt blir det. Bättre med få forum med ömsesidig respekt, dvs att står de (P) tex för Produktion så klickar inte folk sig in där om de inte vill läsa om det. Det resulterar i ett aktivt forum med god stämning där alla är välkomna.
I skrivande stund lutar det åt att det kommer bli en reform med (X) i rubriken. Vi är medvetna om att detta inte passar alla, men vi måste också försöka blidka samtliga medlemmar så att alla ska känna sig så välkomna som möjligt. Vi strävar efter att Kanin iFokus ska vara ett forum öppet för alla typer av diskussioner, om än inte alla av dessa faller alla i smaken.
Vi har resonerat oss fram till en lösning som vi tror kommer passa många bra. Den breddar spektrat lite, och inkluderar alla parter. Med andra ord hoppas vi att vi på så vis kan komma åt nyckeln att alla får vara delaktiga och att inte på något sätt diskriminera någon.
Håller med dig #30 , jag tillhör också dem som helst vill slippa se "köttkaninsrelaterade" trådar öht. Jag önskar att det blir ett forum för enbart sällskapskaniner. Även om så sker kan ju folk som vill, fortsätta vara medlemmar både här och i ett sånt forum. Jag hoppas att några med tiden och kunskapen kan tänka sig att starta ett Sällskapskaniner iFokus🙂
#32 Tycker det låter bra!
Men har ni tagit bort trådar i produktionsdelen eller tagit bort den helt? För kan inte gå in på trådar jag deltagit i där längre😕
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
OT!
Vad hände med tråden "dold eller inte?". Har ej tillgång till "dolda" delen längre heller, hade gärna läst fortsättningen i den tråden…
Hela produktionskategorin är tillfälligt dold för samtliga medlemmar. Detta beror på de nya reglerna, och i samband med att de presenteras kommer produktionsdelen öppnas. Detta har inte att göra med att vi inte vill ha produktionsdiskussioner så länge, utan att vi behöver jobba med de befintliga trådarna.
Är det bara jag som tycker att det är konstigt när alla trådar där det finns bilder på köttkaniner eller deras bur hamnar i köttproduktion tråden? Även om tråden inte har NÅGOT med kött att göra? Och när buren är stor och fin och kaninerna friska? Det är väl inte stötande? Eller?
#32 Härligt att höra!
#32 Låter hoppfullt.
#37 Det är mitt eget 'fel' ;) Eftersom jag var trött på att se andra trådar förstöras jäklades jag med mina egna.
#39 hahaha okej ;P
#32 Det låter jättebra, tycker jag! I och med att man/någon har bestämt att forumet skall vara för alla, måste det ju liksom finnas plats för alla med, känns lite udda om en viss kategori av medlemmar skall "smusslas undan" och gömmas bort o.O Däremot är det vettigt med en varning, om vissa tycker det är obehagligt behöver man ju inte klicka :)
Ni kan ta bort vegetråden helt, eftersom jag valt att inte alls ha tillgång till produktionsdelen och därmed inte kan se den längre.
Sajtvärd på http://sallskapskaniner.ifokus.se/
Sajtvärd på http://bipolarsjukdom.ifokus.se
Medarbetare på http://djurskydd.ifokus.se
#42 ingen har tillgång till produktionsdelen just nu eftersom det håller på att bli stora förändringar här verkar det som.
l'm back
Ja fast jag har aldrig haft tillgång till produktionsdelen heller eftersom jag inte vill ta del av de diskussionerna och har inget där att tillföra heller. Vegetrådar får gärna ligga där i fortsättningen men jag är inte intresserad av att vara med i den delen av forumet så min tråd kan tas bort.
OT, men vad har hänt med vegetråden? Bara för att TS inte vill vara med längreBetyder ju inte det att alla andra inte vill se den?
Oho för att satsa det sista på mirakel!
#45 den flyttades till produktionsdelen tidigare (antagligen för att det är ett känsligt ämne och produktionsdelen var då den enda grupp som var dold) och just nu är produktionsdelen låst för alla.
l'm back
De har lagt vegetråden in i produktionsdelen
De la in vegetråden i produktionsdelen då det räknas som känsligt ämne. Divina var den som önskade så stark censur att hennes önska blev uppfylld!
Grattis Divina! Du fick som du ville! Alla trådar med ordet kött/produktion räknas som känsligt ämne. Och så även din, då den innehåller sådant snack! 😎
Ja det är superkänsligt ämne att man älskar sin kanin så mycket att man inte vill äta upp den haha
Du ville ha stark censur, du fick det. Och nu klagar du… suck, aldrig blir du nöjd…
Alla trådar med ordet KÖTT i räknas som känsliga. Helt efter vad du önskade!
#50 fast det är lite överdrivet? Om det är en bild på en köttkanin(över inte ordet KÖTT Inte nämns hamnar den i produktionsdelen?
#51 Det har Divina arbetat hårt för att få till.
Åh, det känns jättetrevligt att komma till sin favoritkaninsida, det är visst nån som vill köpa kaninkött.. kanske skulle gå ut i köket och..?
Grattis alla produktionskaninfantaster.. kul att det är några som kommer trivas i denna nya ordning..
#53 Gud vad löjligt kommenterat. Du behöver inte gå in på (x) inläggen, hur svårt är det?
Jag går inte in på dem heller. MEN TITLARNA SKRIKER JU I FEEDEN. Går inte att komma undan att se.
PS: Klart att du tycker så. Hade inte väntat mig annat.
#55 Finns massa inlägg jag stör mig på men jag gnäller inte för det. Läs det inte svårare än så blir det inte.
#7: Det handlar inte om åsikter, och att respektera dessa, i alla fall från min sida. Det handlar om grundläggande etiska värderingar. Det är något annat än en åsikt. Något större, djupare.
Jag kommer aldrig att kunna "respektera" de människor som fortfarande anser att djur är mat och andra produkter. På precis samma sätt som jag inte kan respektera rasism, våld, mobbing, trafficking med mera - kan jag inte respektera att djur behandlas som slavar för att bli saker och ingredienser.
Det handlar inte om en vilja att sabotera. Vi veganer vill ha samma rätt att få uttrycka våra tankar och känslor i frågor som berör oss, på samma sätt som er andra - utan att direkt bli kallade sabotörer, militanta osv.
#57 "Jag kommer aldrig att kunna "respektera" de människor som fortfarande anser att djur är mat och andra produkter"
Uttrycker man sig så tycker jag man har förverkat alla anspråk man själv kan tänkas ha på respekt från oliktänkande part, just saying.
#58 Varför ska man respektera folk som dödar? Egentligen? Är det inte fel att ta en annan varelses liv, bara för att man kan/vill? Självklart ska man inte hoppa på folk och försöka tvinga någon till något eller så, men precis som #57 säger så är det här egentligen något mycket större än bara åsikter. Det handlar faktiskt om levande små individer, inte produkter eller maskiner.
Jag vågar knappt skriva det här, för nu blir jag väl hatad och utstött för all framtid…
Shit vad jag längtar efter att alla trångsynta som inte kan acceptera andras åsikter ska lämna denna sajten =)
Jag tycker att det vore kanon om alla kunde få plats på forumet och om alla fick uttrycka sina tankar och känslor utan att bli kritiserade. Men så är det inte.
Veganer får inte skriva vad de anser om att äta kött, för då skriks det om att kaniner minsann alltid varit produktionsdjur.
Köttätare får inte säga att de tycker att kött är gott, för då skriks det om att det är synd om djuren och liknande.
Och man får inte fråga om hur man bäst tar hand om en handikappad kanin, eller hur man bäst får en kull på typ 10 kaninungar att överleva, för då kommer det somliga och skriker att det bästa är att avliva ett par kaninungar och att man är oetisk som tar hand om en handikappad kanin.
Poängen är, att forumet har gått utför. Ingen respekterar varandra längre, verkar det som.
Och tja..jag kan väl inte påstå att jag tycker att (x) är en speciellt bra lösning. Jag är inte vegan, eller vegetarian. Jag äter kött och trivs med det. Men jag tycker också att djur har all rätt att leva, och att de ska få leva bästa möjliga liv. Jag är djurvän och älskar mina kaniner som att det vore familjemedlemmar. Och att gå in på KiF och nu mötas av trådar om hur man bäst slaktar dessa familjemedlemmar, hur man kryddar dem, vilket pris man ska ta för dem och liknande..nja, det är inte riktigt vad jag vill höra eller läsa om min familj.
Och Medarbetare säger att de försöker göra sajten jämställd och en bra lösning för alla? Pyttsan..
Och jag menar inte att en hel sajt ska anpassa sig efter mig. Verkligen inte. Men det här känns som ett väldigt stressat beslut av Medarbetare. Hade varit klart bättre att vänta ett tag, diskutera igenom beslutet och kanske fråga tydligare vad medlemmar här tyckte. För nu är det bara utvalda få som fått sin röst hörd, och majoriteten verkar, av vad jag sett, inte speciellt nöjda med (x) beslutet.
Vi får väl kanske se hur det går ett tag, med (X)-grejen. Jag är van vid detta från andra forum och där fungerar det jättebra. Jag tycker det är ett bra initiativ, och jag hoppas det kommer fungera. Men framförallt tror jag att det viktigaste är att vi som är på forumet håller en god ton till varandra, oavsett om vi har (X), dolt forum eller något annat.
#61 Så du menar att alla de som är nöjda med (x) som faktiskt är de ända beslutet som inte "diskriminerar" någon borde gömmas bort i stället som om att det var en dålig sak att föda upp till produktion?
För min del hade det gärna fått finnas en dold del för känsligt innehåll - men då bara för de ämnen/trådar som faktiskt är känsliga, exempelvis slakt. Inte allt som råkar röra produktion (tex burar, djurhållning och raser)
För min del fungerar dock X också så jag tänker inte klaga. Kanske man bör undvika att nämna just slakt i rubriken och försöka formulera det annorlunda? Låta X stå för varningen.
#57 Er ''djupa etiska blabla'' är också åsikter. Deal with it. De flesta äter kött. Vissa av oss gör djupa, etiska val att äta kött från djur som inte levt i misär. F** vad vi är mycket hemskare än övriga köttätare. Vi gör mer för att bättra djurhållningen genom att visa på alternativ till industrin än vad ni gör genom att bojkotta allt.
Nu är ju många av rubrikerna från när produktionsdelen var låst då är det ju förståerligt att det kan vara lite… lite för beskrivande titlar.
Nu med ett nytt system kanske endel nya kommer att bli bättre? eller så kanske jag är blåögd. Nu kommer jag inte på några bra exempel men iställer för "(X) kaninköttsrecept" kan ju en tråd heta "(X) Recept" (kanske inte det bästa exemplet men det bästa jag kunde komma på)
För om man inte försöker provocera så får man nog bättre svar så man kan göra så av helt egoistiska skäl.
l'm back
#65 Precis :)
Tänkte förtydliga hur jag menar med x för halvkänsliga ämnen. ''Halvkänsligt'' är ju lite luddigt, men jag tänker att ämnen som lätt spårar ur till känsliga delar kan ha ett X i rubriken. Exempelvis om man har en tråd om vilken vikt en slaktkanin når vid vilken ålder så lär ju den tråden nämna slakt rätt mycket även om det inte är någon detaljerad beskrivning av slakt. Den tråden skulle ju kunna heta "(X) Vikt på era ungdjur" eller "(X) Växer långsamt?" En sån tråd handlar ju inte om slakten ellr avlivningen men det finns ju med i tänket att kaninerna inte lever så länge. En annan tråd kan vara den jag funderar på att skapa nu: "(X) Hur bor era ungar?" Den lär ju också snudda vid hur länge de bor någonstans. Samtidigt kanske en kelkaninsägare också kan komma med förslag eller få inspiration på boendet.
Recept var ett bra exempel, tycker jag. Det är ju inte hemskt i sig men klart att man inte behöver ha ''kaningryta'' bitandes i näsan när man loggar in..
Sen kan ämnen som bara är onödiga/svåra att sätta lämplig rubrik på vara dolda, tex ''Hur slaktar du?"
#64 Ber om ursäkt för min formulering i andra delen på det inlägget. Visserligen är det så jag tycker, men jag borde formulerat mig bättre.
Om (x) ska fungera måste dock folk bli bättre på att skriva tydliga rubriker. Det är ju tänkt att (x) ska vara för alla känsliga ämnen, och skriver man då ingen tydlig rubrik är det lätt att mana antingen missar en massa trådar för att man inte vill klicka, eller att man klickar sig in på fel typ av trådar…
#67 jo det är ju bara vissa trådrubriker som kan ändras så att det funkar. vissa kan man nog inte ändra som #66 sa.
Men tex mitt recept alternativ känns ju nästan självklart vad det handlar om utan att man behöver trycka upp det i ansiktet på dom som inte vill läsa sånt (vill man skriva om veganrecept eller liknande så skriver man ju antagligen om det på vegan i fokus och inte här)
Jag tänker mest att man kan ju tänka efter en extra gång om man kan få en beskrivande men inte stötande rubrik.
l'm back
#66 "Sen kan ämnen som bara är onödiga/svåra att sätta lämplig rubrik på vara dolda, tex ''Hur slaktar du?""
Eller helt enkelt döpa såna trådar till "(x) Hur gör du?" eller "(x) vad gör du i såna här lägen?",. Tycker det blir krångligt om det skulle vara halvdolda delar nu när produktionsdelen blev öppen och de som är känsliga blir ändå varnade i rubriken.
Annars håller jag helt klart med i det du skriver.
Med risk att begära en massa extra jobb av sajtvärden/medarbetarna men, skulle det vara möjligt att fina till de äldre produktionsrubrikerna alternativt ta bort de äldsta? Då den avdelningen var låst så tänkte nog inte personerna på att skriva finkänsliga rubriker.
#69 Förstår hur du tänker, men det kan bli svårt att få dem både tydliga och finkänsliga :) "Hur gör du" kan ju betyda vadsomhelst. Hur gör du vid slakt? Hur gör du om din kanin blir sjuk (kan klassas som känsligt det också), Hur gör du den godaste köttsoppan. Etc. Det blir lätt att man antingen missar något man vill läsa/skriva om för att man inte vågar klicka, eller tror att det är det ena (sjukdom) och kommer in med massa styckningsbilder..
För mig personligen får det gärna stå ''slakt, se hit!" för jag tar ju inte minsta anstöt, men jag kan förstå om just ''slakt & styckning" skulle bli en dold kategori för att slippa de inläggen i feeden.
X behövs ju bara som varning ifall titeln inte skriker ut att det är ett känsligt ämne. :)
#70 Fast när kaninen blir sjuk så kan man kanske skriva lite tydligare i rubriken att det rör sig om en sjukkanin, tex. "hur gör du när kaninen har rinnande ögon?" eller som många nu skriver "hjälp, sjukkanin, vad ska jag göra" etc.
Har egentligen inte heller några problem rubrikerna men det verkar vara en del här på forumet som stör sig på dom så tänkte som så att de som är intresserade av just produktion får kanske finna sig i en del ospecifika rubriker, om man nu tex. undrar "hur man bäst slaktar sin kanin" så kanske det inte stör en så mycket att hitta "hur man gör bästa gryta" 😉
Kanske man skulle ha en "(x) Produktion, se hit"-tråd nålad om just slakt/flå/stycka?
#71 Njae.. jag tror det blir väldigt luddigt ganska fort :P Det brukar ju gå åt ena eller andra hållet om där finns minsta lilla marginal.. och jag vill ju inte missa trådar för att de är luddiga :) Eller med mitt guldfiskminne - klicka på samma tråd trettielva gånger bara för att se att jag redan kollat på den och inte var intresserad..
#72 Fast trådarna i sig behöver ju inte vara luddiga tänkte mig en luddigt rubrik vars huvudinlägg är något som det här är om slakt, hur slaktar ni eller vad man nu vill skriva om.
Men du har nog rätt att det blir rätt så knepigt, särskilt för nya medlemmar. :)
#73 Jag syftar också på rubrikerna :)
Menme, vi får se hur det utvecklas. Det ska nog gå att komma överrens.