Kanin iFokus

Kanin

Etikettkullplanering
Läst 1591 ggr
meerschweinchen
0

Intressekoll rex

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kommer om allt går som det ska ta ungar på Alice min rex hona. Parningen kommer troligtvis ske den 11 maj och då kommer ungarna var födda omkring 11 juni. Mer om föräldrarna:

Kaninbackens Alice

Alice är en svart dalmatin med 95 poäng. Hon är en glad och social. Ett litet matvrak är hon också. Alice har haft en kull tidigare med samma pappa som den här gången och de ungarna blev helt otroligt mysiga och härliga personligheter. I den kullen kom det både castor, castor dalmatin och viltgrå dalmatin. Så det kommer nog komma i den här kullen också. Bilden är på Alice.

Mer info om Alice kan ni hitta på min hemsida www.svartforsenskaniner.n.nu där kan ni även hitta bilder på förra kullen. Fler bilder på Alice går att hitta på www.kaninlivets.bloggplatsen.se

Mvh Sabine

meerschweinchen
0

Bosse

Bosse är en viltgul hane med 94 poäng. Han har en riktigt härlig personlighet och är en mysig herre. Mer info om honom finns på www.dragonfly.n.nu

Om det är några frågor eller om ni är intresserade kan ni antingen här eller skriva ett pm.

Mvh Sabine

Stinastygg
1

Åh ska Bosse och Alice få en kull till!?🙂

Sååå roligt! Dina ungar kommer födas precis lagom till mina är leveransklara.

(Hihi, Alice & Sally är värsta buksvågrarna 😂)

meerschweinchen
1

#2 Jaopp de ska få en till kull :) Tycker det ska bli riktigt roligt :D

Mvh Sabine

Stinastygg
1

Stort lycka till från mej och halvsyskonen🙂

meerschweinchen
0

#4 Tackar! :)

Mvh Sabine

meerschweinchen
0

Putt :)

Mvh Sabine

Nebulosa
0

Vart finns du? :)

~Rabbits for Life~

meerschweinchen
1

#7 Finns i västebotten :) Men går säkert att fixa transport till andra ställen.

Kulltema är redan bestämt. Det blir Alice i underlandet kull! :D

Mvh Sabine

Nebulosa
0

Nja, lite väl långt + att jag får nog inte köpa en till kanin :(

~Rabbits for Life~

meerschweinchen
0

#9 Okej :)

I helgen sker det! :D

Mvh Sabine

Stinastygg
0

Så roligt och passande kullnamn, Alice i underlandet 🙂

(Även om originalhistorien i mitt tycke mest liknar en bisarr blandning av en shizofreni-psykos och ett kemiskt drogrus. Karaktärerna i den tecknade filmen skrämde mig från vettet som barn…)

meerschweinchen
4

#11 Jo tyckte som det :)

Kan hålla med dig lite, när jag var yngre vågade jag inte se den;)

Parningen blev tidigare än tänkt, parade Alice med Bosse idag, tre lyckade parningar!

Mvh Sabine

Emmish
2

#12 Naww, vilken puttenuttig bild 😍

Stinastygg
2

Kan bara hålla med #13 💋

meerschweinchen
2

#13 och #14 Ja de är så söta så❤️

Mvh Sabine

meerschweinchen
0

Någon som kan svara på en liten fråga?

Brukar kaniner som är dräktiga ändra på deras beteende redan när de bara gått någon dag?

Alice har helt plötsligt börjat bli svår fångad, jag får inte ens klappa henne. När min hand kommer nära springer hon bara iväg och nån gång gjorde hon glädje skutt dessutom. Hon brukar göra så här ibland i vanliga fall också bara för att retas men inte så här ofta. Den redan spralliga kaninen har blivit ännu mer sprallig.

Sist hon var med ungar syntes det inte så mycket på beteendet förutom att hon den gången blev lugnare…..

Mvh Sabine

Stinastygg
1

Sally blev lite mer "sur i buren" bara någon vecka efter Bosse hade åkt hem, men vet inte hur vanligt det är.

meerschweinchen
0

Puttar upp tråden lite :) Har inget att säga direkt förutom att jag vet inte än om det blir något eller inte, det får tiden utvisa.

Mvh Sabine

meerschweinchen
0

Nu har Alice gått 17 dagar och tycker hon blivt liiite rundare men vet inte om jag inbilllar mig :) Så nu är det halva tiden kvar! Längtar :D

Mvh Sabine

Stinastygg
2

Det blev helt säkert nåt, Bosse verkar ju vara bra pappa-virke så 😉

Idlil
0

Åh, vad roligt! :D Toffee blev också så där retsam efter några dagar efter parningen men det går över som tur är och påhenne ser man knappt om hon är dräktig. 

Skulle också vilja ha rex.. :( haha..

Kramar & tassar från Ida, Toffee & Lakrits Hjärta

meerschweinchen
0

#20 Jo det är ju sant ;)

#21 Ja tycker det ska bli riktigt roligt! När ska din Toffrr få sina ungar?

Haha, jo rexar är speciella! Verkligen en helt underbar ras.

Mvh Sabine

Idlil
0

#22 nästa helg/vecka! Visat stora tecken idag!! :o men du, hur får du så bra när u lägger ut på intressekoll? :)

meerschweinchen
0

#23 Roligt! :D Hehe är lite drög, men fattar inte vad du menar med sista frågan ;)

Mvh Sabine

Idlil
0

Inget .:)

meerschweinchen
1

En vecka kvar ungefär 😃Längtar!

Mvh Sabine

meerschweinchen
1

Dag 28 idag :D Nu kan de komma när som helst. Hon har redan börjat bädda, inte med päls än 🙂

Mvh Sabine

Ellster
0

Aww, lycka till!! 🙂 Grattis!

"Bunnies are like choclate, you can´t only have one"

meerschweinchen
0

#28 Tack! :D

La precis ut ett nytt inlägg på bloggen med bilder, gissa gärna på hur många ungar ni tror ryms i den där magen. Antingen kommenterar ni på bloggen eller så skriver ni här :)

www.kaninlivets.bloggplatsen.se

Mvh Sabine

meerschweinchen
0

Dag 30 och inga ungar ännu. Men det är nog inte länge kvar, tjcok som bara den och tyckte att hon var lite slöare än vanligt ikväll. Kände dessutom några små sparkar i magen, har inte lyckats känna några tidigare :D

Mvh Sabine

amandaerslid
1

Lycka till! :D

Kaninuppfödning av dvärgvädur & Dvärgvädurrex & även en liten musuppfödning! 

http://rorodalens.weebly.com/Förlägen

.

Idlil
0

Åh, lycka till!! Här hemma är hon i dag 34 och inga ungar.. Men tjock är hon, alltså sådär bebis tjock som om de har ungar 🤔 aja, imorgon kanske en liten unge kommer får man hoppas annars omparning..

Men lycka till och GRATTIS!!!

meerschweinchen
0

#31 och #32 Tack så mycket! #32 Lycka til själv och hoppas hon får ungar snart då, det är så jobbigt att gå och vänta ;)

Mvh Sabine

meerschweinchen
1

I natt eller i morse fick Alice 5 (?) ungar. 3 viltgrå/castor och 2 dalmatiner. Både mamma och ungar verkar må bra.

Kommer göra en ny tråd till bebisarna senare där ni får följa deras uppväxt :)

Mvh Sabine