Teddyvädur godkänd ras?
Är Teddyväduren en godkänd ras o får dessa kaniner ha stamtavla?
Såg nämligen en som sålde Teddyvädurer för 900 kr st. Såg inte att de hade stamtavla, tänkte bara att det var dyrt ifall kaninerna inte har stamtavlor.
Nä dom är ingen godkänd ras :p
Sara
Nattglimskaniner.webbnode.se
Nope. 900 kr? Snacka om att vilja tjäna kosing
#2: Mm man blir ju lite fundersam, jag sålde mina teddyvädurer för 200-300 kr med eller utan härstamningsbevis.
Såg nu att en annan sålde ungar för 800 kr.
Nej de kan inte ha stamtavla då de ej är godkända.
Men de kan ha härstamningsbevis.
Jag hade inte köpt en för 900 kr 😮
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#4: Ok, det var så länge sedan jag hade "teddys" så jag var inte riktigt säker om den var godkänd eller inte, men nu vet jag :) Skulle heller inte betala så mycket även om kaninen var fin.
#5 Nej inte jag heller. Max 400 kr hade jag gett.
900 kr hade jag kunnat ge för en kanin med stamtavla (utställningsbar då)
#3 Du hade då mer rimliga priser. :)
Ja, vissa försöker verkligen få det att klinga i kassan. Men, folk avgör ju själv vad de vill betala för, men jag tycker det är sååå fel.
Inte godkända ännu men kanske påg..?
Ang priser tog jag oxå i lite när jag hade teddy-ungar ( ca 400-500:-) trots ej märkn/stamtavla. Dessutom var jag kinkig med att vekligen rätt hem dök upp för en teddypälsad då de vanl vis behöver hjälp med pälsvård livet ut..
Varför är det okej att ta mycket pengar för utställningsbara djur än icke utställningsbara, om det är för att tjäna mer pengar som uppfödare?
Oho för att satsa det sista på mirakel!
*
Oho för att satsa det sista på mirakel!
#9 Man tar det pris man själv tycker är lämpligt helt enkelt sedan är det upp till köparen vad den vill ge för en kanin.
#9 De brukar oftast ta lite mer betalt för att de slänger ut mer pengar på kaninen eftersom de skriver stamtavlor, öronmärker m.m