Kanin iFokus

Kanin

Etikett: allmänt
Läst 397 ggr
Cissiia
0

Köpa kanin, vad göra om...

Hej! Jag funderar på att köpa en kanin, men jag har några funderingar. Om man reser bort, vad gör man då? Jag kan ha kaninen hos min morfar om vi reser bort, men hur gör jag med buren? På sommaren kan man väl ha kaninen i en betesbur hela dygnet? Men på vintern då? Jag vill ha en utekanin, så det blir väl lite svårt att flytta hela uteburen till min morfar som bor ca 30 minuter ifrån mig. Eller? Hur ska jag göra, ge mig tips? och idéer! Tack i förväg!

Ellster
1

Åhh vad kul!

Vissa burar är såna att man kan ta med dom på ett biltak. Men om du funderar på större bur, så går det att ha en mindre men med en Hage av t.ex kompostgaller! :)

"Bunnies are like choclate, you can´t only have one"

Summerdogs
1

Annars så skulle du kunna ha en Hage med kompostgaller och ett lite större hur som den kan hoppa in i om den vill :)

Cissiia
0

Okej!

tilde&twix
1

Ett - kaninen kan gå i beteshage nästan hela dygnet men av egna erfarenheter sover dom gärna i en bur på ben. Dock, om du skulle resa kan ju du ta med beteshagen som oftast är ihopvikbar eller lite mindre och mer praktisk, sedan transportbur som kaninen kan hoppa in i och gosa sig i.

På vintern bor kaninen i en utebur på ben, det viktiga är att se till att ha gott om halm och hö, samt att vattnet inte fryser. Dvs att man får byta väldigt ofta.

Med Vänliga Hälsningar ♡ Tilde & djuren ♡ Innehavare av Fairytales Kaniner