Kanin iFokus

Kanin

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 987 ggr
DivinA
1

Dör av skratt

Skulle kastrera min hona och hane idag, men det fanns inga testiklar nånstans… Jag har alltså fått en hona av uppfödaren senast. 🙀 Tyckte väl att det var lite platt. Trodde bara att de var rädda och hade krypit in… Haha

ninor
0

Så kan det gå ;-)

DivinA
2

Huvudsaken är att de går ihop. För mig får de gärna vara transvestiter så länge de är lyckliga o mår bra haha men lite dåligt av uppfödaren. Tänk om jag hade velat avla på "hanen"?

Fridaaaa
0

Opps hehe 😛 
Har för mig att det var någon annan här på iFokus som råkade ut för samma sak 😛

Ja hade inte gått så bra 😉

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

ninor
8

#2 Det är väldigt lätt att se fel. Sen kan väl jag tycka att ska man avla på kaniner ska man ha kunskap om hur man könsbestämmer dem, så köper man en kanin med syftet att avla kan man ju faktiskt dubbelkolla själv också. :-)

Hoppas de kan gå ihop :-)

DivinA
0

Ja det är sant 😝 de gick fint ihop innan "honan" blev tonåring. Haha jaja men efter kastration så går de nog bra ihop igen. tips? på när jag kan prova igen efter att vi kommit hem? Är på djursjukhuset just nu o väntar. Blev bara äldsta honan som blir kastrerad för hanen som är hona var för liten i livmodern.. Så vi väntar, men det är den andra som är tonårsdominant.. Hur länge ska jag vänta innan de kan gå ihop igen? Hur lång tid tar det innan hon läkt?

[tråkig]
0

oj men vad fel de kan gå ibland 🤪

farvendal
1

Haha känner igen det, har varit med om samma sak när jag skulle kastrera Cola… som visade sig vara en hona och inte en hane 😃 tur att att namnet passar både tjejer och pojkar ^^

Medarbetare på

Kaninmagazinet.se

[Guldvingens]
5

Tragiskt att folk inte kollar mer på sina kaniners kön än så, det är viktigt att hålla koll där nere regelbundet. Precis lika viktigt som att kolla så att tänder & klor ser fina ut… och då borde man, som kaninägare, ha märkt vilket kön kaninen är/har.

DivinA
3

Jaajaa nu är hon ju bara en plutt ännu så såå tragisk och dålig ägare är jag nog inte allt ;) Tyckte bara att det var väldigt platt. :D När såg ni kön första gången på dem som ni var osäkra på?

[YukiOni]
4

När jag va 5 fick jag en Gottlandskanin av mina föräldrar.
Både uppfödaren & veterinären sa att det va en hane så döpte honom till Bosse❤️

Vid ca 1 års ålder fick en annan uppfödare upp ögonen för honom och ville ha honom till Avel då han va obesläktad med hennes kaniner. Åkte dit med Bosse för att han skulle få träffa sin tjej. 
Uppfödaren lyfte upp honom för att kolla igenom honom för att vara hundra på att han inte verkade ha ngn form av sjukdom.

- "Det blir tyvärr ingen parning" Sa hon. 
- "Varför inte? Är Bosse sjuk?" Frågade jag. 
- "Din Bosse är en Bosselina." Sa uppfödaren och stoppade tillbaka Bosse i transporten. 

… Därefter hette hon Bosselina helt enkelt😃
Hon fick senare 2 fina kullar med Gottlandskaniner❤️

---

Förra året hade jag en unge jag va osäker på. 
Vid 3 veckors ålder såg det ut som en liten tjej, men vid 6 veckor konstaterade vi att det va en liten grabb😊

DivinA
1
DivinA
0

Bara haft min "pojke" ett par veckor men namnet har satt sig… KAN en hona heta Duplo???

spacesheep
0

Haha uppfödaren till Mello sa att det var en liten flicka också, men när bollarna trillade ner började jag ana oråd och fick byta han till hon.. ^^ Men namnet fick stanna!

#12 Klart att en hona kan heta Duplo! Min hane heter Marshmallow, lika könsneutralt det :)

Silverlight
0

Hahahaha vad roligt! Så kan det gå! ^^

Mvh Jennifer, Melker, Milton & Skipper ❤

22/4-13  JUSTIN BIEBER Hjärta 

If you can´t be the things you want, learn to be the things you´re not...

Medarbetare på sajten: Justin Bieber ifokus.Glad

DivinA
0

:) Då slipper jag byta namn iaf

vevve89
0

Vi har varit med om samma sak. En bekant fick 2 kaniner som de sa var en hona och en hane. De bodde hos oss under sommaren och jag kollade fleeera ggr om det verkligen var en hane men hittade aldrig några bollar. När ägaren tog kaninen till vet för kastrering visade det sig att det var en hona som jag misstänkte. =P

Jag fick dom 2 honorna senare men är en annan historia.

DivinA
0

Haha ja var lite småorolig över bollarna som gömt sig ett tag men det var ingen tvekan från min sida att han skulle vara en hon. Hon är från en väldigt seriös och van uppfödare, men som nån nämnde så är det ju lätt att ta miste!