Färg på kaninskinn?
Hej, vad har kaninens skinn/hud för färg? Eller vad SKA den ha? ;) Vilken färg? är irriterad hud? Vilken färg? har vanlig hud? Vilken färg? har solbränd hud? Och finns det andra färger, isåfall vad betyder dom? Tacksam för svar :3
Min svarta tös har vit hud, så jag antar att alla kaniner har det. Irriterad hud är röd, solbränd kaninhud har jag nog aldrig sett.
Oho för att satsa det sista på mirakel!
Det finns två hudfärger vad jag har sett, rosa och svart, men med olika nyanser. Vilken hudfärg kaninen har beror på Vilken färg? den är, min vit rödögda har rosa hud, min g/s japantecknade har svart hud och min schecktecknade svart och rosa hud. Zobelsiamesen har svart hud.
Irriterad hud är allt som oftast röd, solbränd hud har jag aldrig sett.
#1 okej tack :3 Min hona hade så mycket tovor så jag var tvungen att klippa superkort, först var huden under rosa/röd men nu har den blivit mer grå :3 jg är jätterädd för att den ska bli solbränd :/ hon har ingen päls på vissa ställen som skyddar :S
#3 Vilken färg? har hon på pälsen? Den nya pälsen som kommer kan få huden att se mörkare ut. Ofta kan man skymta kaninens hud om man "drar isär" håren.
Oho för att satsa det sista på mirakel!
#4 hon är svart :3 men en pytteprick(vit) på nosen :) Jag jag kollat hur den ser ut, skinnet där ho har päls är lite ljusare grå och där hon inte har är den mörkare grå ;3 Tror nog att det är ok, hon får inte vara ute i solen. Det skulle isåfall vara om det lyser in i buren ;P