Kanin iFokus

Kanin

Etikett: mat-och-utfodring
Läst 4665 ggr
Idlil
0

Polkagris är det farligt?

Hej, idag när jag var ute med Toffee så gick jag ner till bryggan där min syster satt med sina kompisar. Dom hade lämnat en polkagris påse öppen och när jag precis skulle ta Toffee snodde hon en och åt upp en, fick inte ut den ur munnen när jag försökte.. ( :( ) Så min fråga är nu; Vad kan det leda till? Hon åt ju dock bara en polkagris men är det livsfarligt för det? JAg är inte så duktig på sjukdomar osv och om det är farligt med en polkagris då jag inte har hitta det någonstans men vad tror ni? För vissa ger ju sina kaniner Marabou och dom har ju inte dött av det, dock kan deet vara giftigt. Men vad tror ni om polkagrisen!?

Kramar & tassar från Ida, Toffee & Lakrits Hjärta

AkaiTsuki
0

Bara akta Toffee, se till att hon äter hö och kissar/bajsar så borde det vara okej. Men man bör inte ge det till dem.

Ifall du ser något tecken på att hon mår dåligt -> Veterinär direkt

//Joanna

Idlil
0

Okej, tack. Ja, absolut! Nej, det vet jag så blev lite orolig när hon tog en. 

Absolut!

minaninar
1

Knaprade hon sönder den, eller tror du att den slank ner hel. Ok, massa socker så inte nyttigt, men då det bara är socker (glukos) o pepparmint o godkänd livsmedelsfärg så är det inte giftigt. Skulle vara mer orolig att den inte skulle lösa upp sig… Men ja kan inte tänka mig att kaninen ens kan svälja den hel??

Idlil
1

#3 Hon knaprade hur länge som helst tills hon svalde den! Okej, tack.