Rymmer ur boet :O
Vi har en rymmling här hemma. 6 dar gammal bebis krälar ur boet hela tiden. Är detta farligt? Jag menar, kommer den frysa ihjäl. Den bor i en låda men honan har boat så mycket så kanten är en lätt match. Kan tillägga att den bor inne.
Försökt pillra för med lite hö för stället den rymmer ifrån. Har själv vart med om små rymlingar flera gånger :P Än så länge så övermannar dom inte höets makter XD
Du menar som en kant runt om hålet den ligger i?;)
Har en liten rymling här hemma också.. En vit liten sak på 6 dagar också :) Rymmer hela tiden! Hänger kvar i mammas puppar när hon skuttar iväg och så hänger den med där.. Sedan släpper den och burrar ner sig i höet.. En skattjakt på kaninunge varje morgon.. 😕
Men den har hållit sig varm och mår super :)
/ Medarbetare på Hermelinkanin iFokus och Lejonkaniner iFokus.
#3 Haha, ja det där känner jag igen :D
#2 Precis :)
Om mamman har boat för högt i bolådan plocka gärna bort lite spån/halm ur bolådan så de inte faller :)
Hittar mamman ungen om den väl kravlar iväg till annat ställe i bolådan?:) Blir lite orolig! Tänkte om den kanske inte får mat och därför den kravlar ut, för att söka mamma. Eller har den helt enkelt bara börja blitt nyfiken på omgivningen trots stängda ögon?
Jag tog bort lite och murade upp en kant runt om den, se om den får för sig att kravla ut igen;) Just nu hör jag bara rispande i botten = att den grävt ner sig till bolådebotten, hihi
#5 Nog hittar mamman den. Vissa ungar är lite mer livliga och gräver och kravlar omkring i spånet, vissa vandrar t.o.m runt i buren och letar sig sedan tillbaka :P
Vi har en väldigt vandrande kull nu (fast dom är 9 dagar tror jag om jag minns rätt) men det är nått dom börjat med sen det blev så väldigt varmt så jag tror inte värmen är problem heller.
Och jag såg just en grupp som "rymt" som hittade mamma och börjad dia även om dom inte var i boet så sålänge det är såhär varmt är jag inte orolig
l'm back