Sår på nosen
Sökt lite på google, men ville ändå skriva ut här! :-)
Jo min hona gick tyvärr tom (skulle fött förra veckan men ingenting kom) och därför satte jag ihop henne med sin gamla kompis igen (en hane) och det funkade bra, lite jagande sådär för att se vem som är ledare, men annars har de gosat som vanligt osv!
Men idag när jag var förbi dem för lite gos såg jag att min hona hade ett pyytte sår på nosen, anledningen till att jag såg det var för att det var smuts på hennes nos, så det syntes så tydligt, men är det en mygga eller har de ''slagits''? Blev lite fundersam och ville först inte lämna dem (bara jag som fjantar mig) men blev ju tvungen att gå in, ska gå ner nu igen för kvällsmat, vad är troligaste anledningen? Vet att Ruff brukar ha sår i öronen sommartid för han kliar upp myggbett, kan detta vara likadant? För kaninhuset är precis på skogskanten och hela skogen svämmar ju över av myggen!
Vill även tillägga att Ruff är inte direkt den aggressiva typen, när han var ung var han vild, men sen vi kastrerade honom (ett år nu ca) har han varit sjukt snäll mot allt och alla, aldrig bitit nån elr så (efter kastreringen, innan kunde han ha tendens att nypa en)
Tog in henne för ville se bättre och tänkte tvätta med tops och lite ljummet vatten, såg att det inte var något sår alls utan antagligen en bajs klutt som hon lyckats få på nosen stackarn :-( Tog en tops och försökte få bort det men det satt väldigt hårt, nån som har tips? på hur man får bort det?