hona parar sig med hona?
Hej, jag har 2 honor, den ena är 7 månader och den andra är 1 år och 7 månader. När jag har dem ute brukar den äldsta jaga den andra. Jag har alltid trott att hon ville bita den andra. Men när jag hade båda inne så var de jätte på varandra och den yngste ville under den äldste hela tiden. Den äldsta bet den yngsta några gånger fast väldigt löst. Jag tror att det var för att den yngste var för klängig. Helt plötsligt började den äldsta försöka para sig med den yngsta… vad beror det här på?
låter som ett dominansbeteende.
Som #1 säger, dominansbeteende. Håll koll på dom så det inte blir värre, då kan du behöva sära på dom för att undvika bråk.
Mvh. Ida Lundahl
www.idalundahl.com / www.ovarpskaniner.weebly.com
Dominans beteende
Dominansbeteende.🙂
Se till bara att de inte håller på för mycket, blir bara jobbigt för dem då.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Kan även vara brunst… Jag har tom en hona som ramlar av när hon rider på de andra i kärringboxen ;)
Dominansbeteende har jag hört, har tidigare varit med om samma sak =)
Dominansbeteende. Låt de hålla på en stund under uppsikt så löser de det själva. Man märker ganska snabbt vem som "vinner". :-)
Min större dvv hona övermanade min hane sist (skulle se om han verkligen var könsmogen).
Hon skulle para honom och absolut inte tvärtom. Hon gav sig verkligen inte och bet t.o.m fast honom i skinnet så han gick släpades med henne på ryggen på golvet, tills jag särade på dem.
Så jäkla brunstig var hon. Stackars pojken min, men för livet.