Kanin iFokus

Kanin

Etikett: mat-och-utfodring
Läst 5788 ggr
[Zobora]
0

Hur förvarar ni erat hö?

Jag har lite smått börjat fundera på hur höet ska förvaras för att hålla sig bra. Enda restriktionerna jag hittar på förpackningen är torrt och gärna mörkt. Men sen då? Hur förvarar ni erat hö?

tlover
0

på höloftet i lagårn

l'm back

[tösen,cesse, malte]
0

jag har en lite ikea plast kasse i blått som jag har höet i

[Jawa´s]
0

Jag bor i lägenhet nu så har 2 balar åt gången som är uppdelade i sopsäckar nere i källarbåset. Har stuckit hål i påsarna med en kniv lite här och var, framförallt i nedre delen, annars är det lätt att det möglar. Men det funkar bra =) Så går man ner och hämtar en säck med ca 3-4kg åt gången och har uppe i lägenheten.
Alla typer av förråd är ju bra ställen att förvara hö på, och så luftigt man kan.

sfut
1

I friggeboden i en gammalspånsäck ( Det var en gigantiskt spånbal) det får plats med gott och väl en höbal utan att förlora luften runt den.

Det är svårt att ge bort vänlighet.
Den kommer hela tiden tillbaka till dig.

www.hoppfullt.blogg.se

MEMFS
0

Förvarar vårat på vinden. Bor också i lägenhet.

IdaL
0

Vi har rundbalar som står på pallar. (har hästar också)

Tänk på att hö möglar lätt så man ska alltid se till att höet får luft och kan andas.

[nneo]
0

I garaget på pallkragar, men när jag är lat (typ alltid ;)) så förvarar jag en bal i en tom bur inne i kaninstallet.

KaterinaPetrova
0

I uthuset på ett bord

Stolt ägare till stora chinchillan Myska. Hjärta

[Sussi_63]
1

Har delat upp det lite och har det mesta i förrådet i garaget. Tar upp lite och förvarar det i en sopsäck som står i en flyttkartong. Det ska ju stå torrt och luftigt. :) Kartongen fungerar bra som uppsamlare när man river ut hö ur säcken. :)

[Rabbitte]
0

Jag använder stora förvaringslådor med lock. Dock har jag gjort luftkonditionering i så höet håller sig jättefint och gulnar inte - är det som fungerar bäst för mig, men har använt påsar med vilket också fungerar bra🙂

[Zobora]
0

Oj va många sätt och ideer som ploppade fram. Skoj! :) Vi bor i lägenhet och vårat förråd är bara öppet fyra timmar per dygn på eftermiddagen. Vettekatten hur länge jag försökt hämta upp cykelpumpen därifrån men misslyckats pga att man inte är hemma den tiden eller så kommer man på det två minuter efter att dörrarna in i förrådet är helt låst för dagen. Den situationen vill jag inte hamna i med höet :D Om höet behöver luft borde väll tyg passa? (Blev lite inspirerad av soppsäck och ikea kasse). Göra något påslakanliknande att ha höet i och låta det stå i klädkammaren.. som inte är en klädkammare atm?

Fridaaaa
0

Ute i en av våra bodar.
Och eftersom jag har 2 innekaniner med plus marsvin, så har jag en bale i en stor "trädgårdssäck" och har i ett "förråd" inne så jag slipper springa ut flera gånger/dag och hämta 🙂

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Frosstis
0

jag har en sopsäck! inte en svart, utan en sån brun man har att kompostera mat i (sån stor). sedan står det på balkongen till lekstugan.. vet inte om det kommer regn på men det är fint och inte mögligt.

JeanetteKN
0

Vi har en garderob där vi har kaninsakerna. Köper hö i djuraffären och förvarar den ståendes i garderoben. Bor i lägenhet :)

Nebulosa
0

Jag har stora påsen öppen i förrådet där det är svalt och luftigt. De lite mindre mängden förvarar jag i en tunna med lock på (liten mängd så det hinner inte bli äckligt på något sätt) för att det är smidigare än att gå ut i förrådet varje dag :)

~Rabbits for Life~

[Sara-]1
1

Mina kaniner bor ute på balkongen så har en säck (den man får med från djuraffären) som det ligger i ståendes brevid buren.

impo123
0

Jag har det i en påse uppe i mitt rum i tryggtförvar!

Ps. Innan jag såg vad det stod i rubriken trodde jag det stod " försvarar ni erat hö" Då blev jag lite fundersam..

// jennifer