Upphittad Kanin i Örebro
Hoppas att ni hittar ägaren :)
Hälsningar Lurvas11

Ja, det hoppas vi också. Att den är saknad av någon, och inte övergiven
Alla djur behöver någon som bryr sig!
Hör med MiniPim. Vet att hon beskrev sin Molly som viltgul vädurskorsning.. tror inte det är denna, men för att vara på den säkra sidan så kan man ju dubbelkika!
Medarbetare på
Kaninmagazinet.se

Ni kommer säkert få många dumma frågor från mig, då jag inte är värst bra på kaniner, och här kommer första dumma frågan: #3, du nämner vädur, men har inte såna kaniner hängöron? Det har inte denna. Hihi gissar att jag kommer verka vara ett riktigt spån hör inne bland er, men det bjuder jag på. Bara kaninen får det bra till slut. Ska se om jag kan hitta minipim
Det är inte Minipims's molly, det är jag hundra på.
Det är inte minipims kanin

Ok. Tyvärr hann jag precis hitta på minipim och pm:a.
Det är inte Mollytyvärr. Men tack dör ni tänkte på mi! :) Hoppas ägaren hittas.

Så synd. Tyvärr så tror vi redan att detta är en lite en som ingen saknar. Det är inte första gången som djur dumpas i det området. Oftast är det katter dock
#4 är det en vädurskorsning måste inte öronen hänga. Stående öron mer dominant än hängande :)
http://pillasddv.weebly.com/

Ahaa intressant. Känns som jag har en del att plugga på. En fråga till Kan man på något sätt märka, om kaninen är dräktig?

#11 har ni konstaterat om det är en Hona eller hane??
och nyligen så var jag inblandad i ett annat fall av en upphittad kanin, då i Vivalla, men vi fick tag på ägaren efter ett par dagar, men jag vet att just Vivalla är ett vanligt ställ där det dumpas alla möjliga djur :(
You can't spell Bitchy without Itchy

Jag är relativt säker på att det är en hona. Inga bollar har hon ialla fall Vivalla är det hon är hittad på, och set är ett område vi ofta får hämta katter på

Jag har en till fråga. Finns det nånting man kan ge kaniner att leka med? Tänkte att hon kanske vill ha någonting att göra. Hon har blivit väldigt social på dessa få dagar hon varit här. Lockar och jäklas med hundarna och katterna på andra sidan gallret, och kommer direkt fram när jag går in till henne. Första dygnet klättrade hon på väggarna, så hon har verkligen gjort framsteg.
#14 pinnar att gnaga på, en kartong med ett lagom stort hål för den att komma in igenom och så fyller du kartongen med hopknölade papperkassar, hö och kanske lite godbitar att gräva efter så kan de roa sig ett bra tag. En toarulle som man lägger något gott i och viker igen ändarna på eller om du har någon aktiveringsboll till katterna brukar vara populärt. Du kan även kika in på kaninmagazinet.se för fler tips? :)
#4 Vi har en korsning mellan vädur och hermelin. Han har ett hängande öra och ett stående. :) 5 månader gammal.
Tänkte på det ni skriver om att folk släpper ut sina kaniner. Det hände ju i Göteborg för många år sedan och det var en uppfödare som tröttnade på kaninerna. Han släppte ut alla. Summan av kardemumman blev att de tama kaniner parades med vilda kaniner och de förökade sig lavinartat. De har gjort mängder med gångar under bostadsområdet. Skolor håller på att rasa och så även köpcentrum. Vår hus fick ofta sättningar pga dålig mark där. Grannen hade ett hål rakt ner utanför sin uteplats. Det var ofta man hörde att jägare skulle skjuta kaniner i området. Hoppas verkligen att inget liknande händer i Örebro nu.
Önskar att alla slipper oroa sig för sina pälsklingar och att alla bortsprungna små kaniner återfinns.

Jättebra leksakstips. Det ska vi fixa omgående. Jag tror inte att denna kanin är utefödd, då hon är såpass tam ochhanterbar