Kanin iFokus

Kanin

Etikett: allmänt
Läst 1641 ggr
skuttis88
0

Hur många kompostgaller har du?

Som rubriken lyder. Hur många kompostgaller har du per kanin?

Jag har 12 totalt och två kaniner. Alltså 12/2=6. Då har jag 6 kompostgaller/kanin.

Om du har jättemånga kaniner så kan du räkna efter hur många kaniner du har som mest i hagen samtidigt.

MVH Celina

Fridaaaa
0

Jag har 8st/hage, går antingen 2 eller 1 kanin i var Hage.
Men ska skaffa 2 uppsättningar till sen 🙂

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

fsigge
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

har 18 stycken och till en kanin. Gjorde en liten ritning så ni ser. har i botten också

Frida

[00emi07]
0

Har 16 kompost galler. Två kaniner vistas där samtidigt!

skuttis88
0

#1 Så du har 8 st= 4 st/kanin?

#2 Tänkte mest omkretsen. Men du har väl 10 runt om? Så 10 till en kanin?

#3 Så då har du 8 st per kanin?

MVH Celina

Fridaaaa
0

#4 Ja på Smilla & Flizan, för de rör inte på sig så mycket i hagen och har stor "bur", men ska införskaffa 4 galler till åt dem, och då blir det 6st galler/kanin för dem med.
Annars har jag 8 st/kanin för de andra, för de går själva 🙂

skuttis88
0

#5 Ok. Bra och stort :)

MVH Celina

Fridaaaa
0

#6 Ja 🙂 Men just till Smilla och Flizan spelar det ingen roll om de har 8 eller 12 galler tillsammans, för att de skuttar inte mer ändå hehe

ninor
0

Jag har 16 st totalt, och två kaniner. Så 8 st per kanin.

[Ninni_w]
0

Jag har 18st till två av kaninerna (som bor ihop) 8 av dem är tak. Innan hade jag alla 18 i en stor ring men då var jag tvungen att hålla koll på dem hela tiden, så nu är den lite mindre men de kan vara där längre. Till min tredje kanin har jag för tillfället 8 galler. Men jag ska skaffa fler till honom i sommar. Alla kaninerna är också ute i sele nästan varje dag. :-)

skuttis88
0

#8 Vad bra! jag har ju 6 per kanin men vi har inte så stor tomt… Men för tillfället har vi bara en kanin. Vi ska hämta den andra på söndag :)

MVH Celina

Alvirpo
0

Har 22, 16 till två (4 i botten, 4 i tak och 8 runt om)  ,Sen har jag 4 till en (botten på en annan hage). Och sen har jag 4 kvar som jag har som en Hage mitt på gräsmattan en stund ibland så kaninerna får äta lite färskt gräs då hagarna måste stå på kanten så att inte våran gräsklippare kör på dem (robotgräsklippare)🙂

Fridaaaa
0

Kan tillägga att mina galler är runt om.
Har bärnät som tak :D

KaterinaPetrova
0

Inga faktiskt då de flesta av mina kaniner tar sig igenom kompostgaller 😉 Däremot ska jag göra en beteshage med 12 kompostgaller + rutnät runt till min jätte som beteshage denna sommar.

Stolt ägare till stora chinchillan Myska. Hjärta

Klara.b
0

16/2= 8, Men har bara en Hage :)

Mvh Klara, Musse, Hedda och Rabalder.

Dipsie'n'Poo
0

Har totalt 36 st. 36/3= 12 st/kanin alltså 😃

/Debra, Po - Tinky - Lala - Winky
One Direction - 8 maj, 13 o 14 juni. Läs gärna Corneliaochdebras.blogg.seHjärta

Helin_
0

Jag har ca 40 kompostgaller och 2 kaniner varav den ena bor hemma hos min bror. Anväbder inte alla galler men när jag bygger beteaburar använder jag minst 14 stycken till 1 kanin. Bygger då golv och tak så att kaninen inte ska kunna rymma o bygger sällan buren bredare än 1 kompostgaller för stabilitetens skull. Så de blir en avlång hage:)

skuttis88
0

#16 Så du har oftast en på korsidan, tre på lånsidan + tre i botten och tre i taket?
Det blir ju alltså 8 st runt om till en kanin?

Min uträkning… :D

MVH Celina

Frosstis
0

8 st, för litet! Har en frasse men jag har köpt en sele nu så..

[hästtösen]
0

Jag minns inte riktigt hur många kompostgaller jag har, men skulle tippa på minst 10 st, uppemot 20 kanske, minns inte riktigt men har samlat på mig en hel del kompostgaller genom åren.

Stinastygg
0

Jag har 10 och ska samla fler 🙂

[RC1393]
0

Jag har 28st och 4 kaniner, alltså 7st per kanin. Har dock tänkt köpa ett paket fler, då jag tycker att 8st är minsta storleken till en rasthage. Brukar sätta ihop dem allihop ibland och göra en jättehage och låta kaninerna turas om att vara i den 🙂 Uppskattas väldigt mycket kan jag säga!

Helin_
0

17# vet inte hur du räknar nu? Jag har minst 3 på varje långsida 3 i golvet och 3 i taket och 1 i varje kortända. =14 minst.

Stinastygg
0

#22: Hon menar att du inte ska räkna de som är i golvet, bara runt om.

[Bolten]
1

Har runt 50-60 kompostgaller och för tillfället 4 kaniner :)

[Mi-rand-a]
1

runt 32 skulle jag tro och alla till två kaniner och kanske blir fler då jag inte vet om alla räcker till den storlek på hagen jag tänkt med tak:)

Vincent...
1

Jag har 33st kompostgaller :)

HAHAHAHAHAHA…..

Juliaskaniner
1

ca 30 galler på en Hage :) där de turas om att gå, honorna tillsammans dock.

www.shadrins.weebly.com ~ uppfödning av hoppkaniner
-Medarbetare på Social Fobi Ifokus, Välkomna in! -

farvendal
0

Jag hade 12 stycken när jag använde Hage. Fyra på långsidorna och två på kortsidorna. Det var två stycken kaniner i den hagen. De lyckades göra hagen ännu större dessutom genom att gräva upp gräsmattan haha..

Medarbetare på

Kaninmagazinet.se

Zekaan
0

Har 8 styck (som jag sätter ihop med en trekantsbur).
Har inget tak och inget under, är ute med kaninen och kollar till honom, måste jag gå in under en större stund får han vara i trekantsburen och sen komma ut till kompostgallerhagen när jag kommer ut igen :)

Fridaaaa
0

#29 Kolla bara så att trekantsburen är godkänd, krävs lite uträkningar mm, för att de ska vara godkända, bara ett tips? :)

Zekaan
0

#30 jo, jag är ganska säker på att den inte är godkänd (isåfall måste dom ju vara ganska stora..) men han kan sträcka på sig utan problem i den, och han har ju extra hagen där det finns fullt med plats för glädjehopp.

hade mamma och pappa fått bestämma hade kompostgallren åkt tilll skroten för dom är fula, men jag gömmer dom och har kvar dom trots allt haha :)

:holmgreen:
0

Jag har 12st/kanin och har 2 kaniner. Jag funderar på att utöka hagarna med några till, större = bättre tycker mina kaniner. :)

fossingen
2

2 st för att spärra av olika rum inne :P

sofia1992
0

Nu har jag 20 st galler för en kanin. Jag skall snart köpa 4 förpackningar till för att laga en Hage till på stugan.

Minirut
0

Har 10 st. Men på ena sidan har jag buren så det blir som ca 11,5 st i omkrets.

http://pillasddv.weebly.com/