Hur bor era kaniner?
Jag undrar hur era kaniner bor och hur stort de har :)! Ni kan ju också skriva hur stor Hage de har om ni har någon :)!
Mina två småkaniner bor i en 100x50 bur med två våningar. Vi har flyttat in dem i lekstugan så att vi kan ha öppet till nedervåningen dygnet runt :)!
De har även en kompostgallerhage med åtta kompostgaller som de älskar att vara i. Enligt min mamma så skaffar vi nog flera kompostgaller till våren så att de får det ännu större :)!
I vinter kommer de att bo inne i en innebur som är 120x50 eller 60 (minns inte :3)
Klara & Tinycee
Min foderkanin bor också i en lekstuga, hon har en bur som är 100x50 cm. (hon flyttade hit idag så hon är "instängd" i buren)
Hon får gå i lekstugan fritt, imorgon är första dagen som "frigående". Hon har även en Hage på 6 st kompostgaller, var tvungen att ta in 2 st till lekstugan då förra foderkaninen gjorde sönder höpåsen. :)
Ska filma hur det ser ut någon dag..
Våra två innekaniner bor i en hörna som ramas in utav väggar, ett skrivbord, en byrå och ett kompostgaller. Skulle tippa på att det är ca 240*120cm. De har matta under, en trälåda som är tippad så att det blir som ett hus med en hel öppen sida liksom. Där kan de båda hoppa upp på eller ligga och mysa i.
Sen har de ett litet utrymme under byrån där de kan ligga, ett ihopsnickrat hus där de kan antingen sitta på eller krypa in i, ett sånt där trekantshus från djuraffären. Går att krypa in i men det gör dom aldrig. Det används bara som sitthylla. Sen har de en kattlåda som toa också.
Svårt att ge en bild av det känner jag… men jag är väldigt nöjd. Man får gott om plats att sitta där inne och gosa också :)
Ute får de komma ut i kompostgaller Hage. Förut var den på 12 galler tror jag, men nu är det nog bara 8 kvar, för vi har använt de andra 4 till att dela av utehägnet där utekaninerna bor.
Till utekaninerna har vi precis byggt (håller på att säkerställa det sista) ett hägn som är delat i två. Ena delen är ca10kvm och andra sidan ca 8kvm. Det är nu 1m högt fyrkantsnät men ska bli 2m. Funderar på att sätta tak på innan vintern, så att det är lite roligare för en själv att vara där ute om det regnar, snöar osv. Men vi får se!
De två olika hägnen är avdelade med kompostgaller för att lätt kunna ändra storleken och öppna upp helt eller dela av osv beroende på vad man har för behov. Just nu går det tre kaniner i det större hägnet och en kanin i det mindre.
Där inne har de dels utebur och sen tunnel, hus/sitthylla, träbitar att hoppa upp på eller hoppa över osv.
Kaninerna bor i en stor tvåvåningsbur med måtten 140x70x80 på varje våning. Kaninen har en burkamrat, dvs om dom kommer bra överens. Alla kaniner får tillgång till en helt rymningssäker bur på 9x4 meter ungefär. Nergrävt galler under marken så att kaninen inte gräver sig ut, någon kulle kaninen kan sitta på (i hagen), samt en liten gömma som kaninen kan krypa in i om den så vill. Leksaker, såsom tunnlar, gnagar leksak, träd att ta skydd under, samt någon leksak i form av en boll etc. I Dubbelvåningen kommer den att ha tillgång till sitthylla, samt ett hus/bolåda som den kan gömma sig i/hoppa upp på.. ~ Med vänlig hälsning, Uniqs Kaningård ~
Såhär bor mina kaniner sommarhalvåret, på vintern bor dom i en trefackare, tvåfackare och en enfackare :)

Mina kaniner (en jätte och två dvärgar) bor i varsin vinterbur på ca 2kvm, har också två vinterburar till som några ev. kaninungar ska få bo i när de ska skiljas. Den ena är 120x70 och den andra är 110x70.
Sommartid bor Tiger (jätten) i en betesbur på 145x145, Mimmi (ena dvärgen) i en bur på 100x150 och Elsa (andra dvärgen) i en bur på 135x135 :)
När jag rastar dem så går de sommar som vinter i varsin Hage av 8 kompostgaller.
Mina bor såhär http://pigelinas.weebly.com/garingrden.html :)
// Hanna
www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner
Medarbetare på lejonkaniner.ifokus
Ena honan och kastraten bor i en bur/box på ungefär en kvadratmeter, lite större. De andra två bor i en tvåfackare, vet inte måtten utantill men närmare kvadratmetern per fack.
Har en Hage på 10 kompostgaller samt en lite mindre Hage, sen får de vara lösa i stallet eller i en hästbox om det är dåligt väder.
Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson
Besök gärna min blogg :)
Min kanin springer lös där ute men håller kåll på den och buren minns jag inte vad den hade för mått :)
Mina 2 niner bor tillsammans i en utebur på 200*80*80* cm. Just nu har de en separat Hage på 12 kompostgaller som jag lagt bärnät över. Ska innan vintern bygga en ram som jag sen kommer fästa kompostgaller på. Den kommer jag sätta ihop med uteburen så de kommer ha tillgång till hagen jämt. :) Den hagen kommer då bli 3 kompostgaller på längden, 2 på bredden och 2 på höjden. Vet inte riktigt hur många kvm hagen+ buren blir tillsammans men plats har de iaf gott om, något som är oerhört viktigt för mig :)
Okej :)! Roligt att få veta hur era ninisar bor :)! Har precis ändrat lite med hagen och nu kan mina kaniner springa in i lekstugan och till buren och sedan springa ut till hagen :)! Imorgon ska vi testa hur det går att ha dem inne i lekstugan när vi är i skolan :)!
Klara & Tinycee
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Video!
#13 Åh så smarta idéer vissa av er har kommit på att ha era kaniner :)!
Skulle mer än gärna ha värdens största bur där de kan springa ut och in dyngnet runt, men har inte plats för det :3
Klara & Tinycee
Nu ska vi se.
Mini (normal rex) bor i en utebur med tillbyggd utedel. Allt säkert 2,5kvadrat.
Jenna & Omega (dvv rex samt dvv blandis) bor i en utebur som är 150 cm lång.
Hilton (dvv mix) bor här tillfälligt tills ägaren hittat eget boende. Bor inne. Har sin innebur som är öppen hela dagarna. rummen han bor i är säkert närmre 10 kvadrat.
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Hedvig:
120x50 bur. Sitthylla, toalett etc finns i buren. Har idag "pimpat" buren med vaxduk på baksidan eftersom att hon är en liten skitgris som stänker ner halva köket när hon kissar. Stänkskydd helt enkelt. :-D
Elliot:
100x50 bur. I minsta laget, men han är i princip bara i buren under nätterna. Även han har fått sin bur pimpad idag. :)
Elvis och Lisen (Dvärgväduar) Bor i en ca 2,6 m lång, 1,8 m bred och 1,6 m hög 'markbur' med två stora hus, tunnlar, tockar och annat kul. Precis bredvid så är det en vägg bestående av hälften plankor hälften stadigt dubbelt galler. På andra sidan är en till bur där Coco (Holländare) bor. Den är ca 90 cm lång, 1,8 m bred och 1,6 m hög. Den har ett hus som är monterat på väggarna, den har en liten 'balkong' så kan han sitta på både balkongen och taket.
Mando (Dvärgvädur) Bor i en enfackare som är 1,5 m lång, 70 cm bred och 70 cm hög. Vilket jag tycker att är i det minsta laget för en dvärgkanin, men han är en ganska stilla kille som inte springer så mycket. Även fast han är i rasthagen. :)
Sen ska min bäbis som kommer om ett par veckor (dvärgvädur rex) bo i en 1,8 m lång 80 cm bred och 50-60 cm hög bur. Höjden varierar då taket lutar. Den är alltså 60 cm fram och 50 bak.
Har inga bra bilder.. :)
~ Kram Nadja ♥
♥ Ålandskaninhoppare ♥ Vardagsblogg ♥ Kaninblogg ♥
#16 Vi har nog likadana sitthyllor ;D mina kaniner älskar den oehört mycket :)! Idag låg de på den när jag kom hem :)!
Klara & Tinycee
#16 Kul att dina kaniner gillar den. Själv tycker jag att den är fruktansvärt haha. Har den bara i ena buren, men den är så svag så när kaniner hoppar upp på den sjunker den gärna ned lite och blir ostabil. Ska fixa en bättre sen men får duga tills vidare. :)
#19 Åh, det har jag också märkt att den gör, och jag har två kaniner som sitter uppe på den. I deras innebur har de också ett stort hus som vi byggt själva där de får platts att ligga ner :)!
Klara & Tinycee
Mina två kaniner bor i en varsin bur med måtten 100*50*50 men vi håller på och bygga entvåfackare med måtten 200*80*70*
//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!
Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story
#22 Har du tillstånd att använda bilden?
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Öh… nej. Vet inte. Kan de ju inte ha nåt emot, det blir ju reklam :-). Ta bort den annars.
Skulle jättegärna ha byggt egen utebur, men blev ett ganska snabbt köp. Hade planerat att köpa kanin i början av augusti men det blev i böran av juli istället, haha.
Hade en bur som pappa byggt till mina förra kaniner, den var hyffsat stor och väldigt hög i taket, plus att de hade ett inbyggt hus till och så kunde de hoppa upp på det, deras hylla alltså ^^
De hade till och med gjort en liten halmgrotta en gång på hösten, supergulligt ^^
Klara & Tinycee
Åh så mysit. Tråkigt att min lekstuga är så liten då :3
Klara & Tinycee
#28 Jo Vi har massor med byggnader och utrymme :)
Duvlyckans kaninuppfödning av dvärgvädur
16# vart hittade du den dära hyllan?
Min ena kanin bor inne i en bur som är till bj's (vet inte måttet) som står öppen när jag är hemma så han får komma och gå som han vill och min andra kanin bor i en vånings bur som står ute på en balkong/altan och hon är frigående, har även några kompostgaller jag burkar dela av altanbalkonen så min andra kanin kan få frisk luft nån timme om dan när vädret tillåter om jag inte tar båda ner på gården så dom får springa lösa och äta gräs under uppsikt :)
Kan visa en bild imorgon hur kaninerna bor. Vi har flyttat i dem på grund av kastrering som de gjorde idag på dem. Dock är den ena på Strömsholm för yttligare en sövning då han blödde väldigt mycket :3
Klara & Tinycee
#26 Vi har med räv här, plus mård och lo, men har utekaniner. Med bra svetsat nät och bra byggd bur ska det mycket till för att dom ska komma åt ens kaniner :)
#30 köpte buren begagnad och fick med den. Men de brukar finnas på olika djuraffärer, annars finns de garanterat på internet som du kan beställa. Dock inte speciellt bra hylla om du frågar mig.. :P
#33 Jo jag hade det med men på något vis lyckades han endå komma åt en av mina raringar när hon fick vara ute en natt :S
Duvlyckans kaninuppfödning av dvärgvädur
Mina kaniner bor i tvåfackare med 1kvm i varje fack som står inne i ett stall. Har stora planer om att städa upp allt skräp som är där och väntar på att alla bjälkar som tar upp allt utrymme ska bort förhoppningsvis i nästa år men som det är nu så är det precis så allt får plats och jag får klättra runt som en apa och tränga mig förbi allt skräp. Har inte ens fått upp lampor i lokalen än xD
Men hoppas att jag inom en tid ska kunna ha kompostgaller längs med hela lokalen och flytta hanarna till varsin box utrustad med bur m.m och ha enbart honor i tvåfackarna så kan alla springa in och ut hur mycket dem känner för utan att riskera räv eller ugglor som attackerar.
I varje bur finns där sitthylla, toalåda,stora och små grenar hö/frukt/grönt boll som hänger i taket med långt snöre, en mjukboll, aktivitetsboll, och lite andra leksaker som skiljer från kanin till kanin bla plasthängen med bjällra, hårda små möss, tygtrasknuta för hund att tugga och slänga runt…. etc….
Sen har jag 3 hagar en där honorna skuttar runt i tillsammans den är 12kompostgaller stor, de andra två är 8kompostgaller stora och är till för mina två hanar Hachii och Willbur. I hagarna finns där stockar, små tunnlar i trä och stora prasselkatt tunnlar, större grenar som ligger lite utspritt samt i högar så dem kan söka skydd och komma ifrån varandra. Snart kommer mindre burar att krypa in i och hoppa upp på och då lite högre skutt än de små stockarna och tunnlarna, fotbollar och presseningar så jag kan ha dem ute i rasthagen även när det regnar och i lugn och ro låta dem vara ute trots att det börjar mörkna då ugglorna inte kaan ta dem om presseningen täcker helt och sitter fast.
Har ingen kamera men fyller år snart (i november) och har jag inte lyckats skaffa kamera innan dess så får jag slå knytnäven i bordet och köpa en när jag fyllt ^^
Här kommer två filmer :-). Det som inte kom med är alla växter jag har på tork nere i källaren, kanske filmar när jag går ner nästa gång.
Film 1:
Här är ninisarna med:
Har ingen bild men min kanin går i en Hage på dagarna på 2 m. Sen kommer hon in på kvällen i en ny innebur på 120 cm.
Nu har jag bild på hur mina kaniner har det!:))
Den blåa buren är 120x70x60
2-fackaren är ca 80x70x70 (varje fack), Då den andra blivit kass får de bo i sådana små fack.
De får vara i sina hagar ca 3-4timmar varje dag och sen så går de promenader och hopptränas med!! ;))
Alla tre är hermelinkaniner. (Ja, jag ska skaffa större bur åt hanarna (som går i fackburen) Eller så ska de få gå i vars en egen hästbo, alla 3)..
:))
/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus
Nu har jag ingen bild precis nu, men Winnie (dvärgvädur) bor i en 160x80 innebur, men har en Hage till på 160x135 som hon ofta får vara i.
Så hennes yta blir ofta 160x215, dvs ca 3,4 kvm. När hon inte är med mig i lägenheten då. :) (Har en katt som har lite för stark jaktinstikt för att jag ska låta henne gå runt fritt, annars hade hon fått det. :D)
Ska fixa bild när jag har inrett rummet klart. :)
Po bor i en 120x60 och Tink och Lala bor i en 150x70 men ska snart skiljas så då får dem varsin 120x50. Tillgång till varsin Hage på 9 kompostgaller, 11 kompostgaller resp 12 kompostgaller. 
/Debra, Po - Tinky - Lala - Winky
One Direction - 8 maj, 13 o 14 juni. Läs gärna Corneliaochdebras.blogg.se
#30 Jag har en sådan hylla till min ena kanin, köpte den på Arken Zoo!
*raderat*
Såhär bor mina kaniner inne i kaninstallet där dem bor året runt sen har dem en inomhus Hage och två utomhushage där dem skuttar dagligen iallafall en liten stund att sträcka på sig :)
Två av kaninerna bor i en 2 fackare och måtten är : 200x80x70
Den andra bor i en ihopsatt innebur med måtten : 200x50
//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!
Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story
#44 och 45
älskar din bur (om man kan kalla den det) så fint!!!
Mina bor i en hemmabygd utebur. 100*200. En sovdel, en mat del och en aktivitetsdel.

sen har de utehage av 16 kompostgaller.

Ska snart gå ut o se om jag kan släppa ut kaninerna, Vi fick över en halvmeter snö igår!!!!
#50 Är det toalätt du har i botten på buren? :)
bild på mina kommer :)
/Christel & kaninerna! 
#54 japp :)
.::Behandla dina djur med kärlek och respekt::.
🐱Crazycatlady KeepCalm&loveBunnies😎
#57, nej :) de e ju pluttiga fortfarande och sen har jag nät över när jag inte sitter hos dem. Om du kika på bilden så längst bort vid lilla huset som är i o för sig 40 cm högt sitter kaninen :)
Väldigt smart lösning med olika våningar för kaninens olika behov! 
Min kanin Fluffe har en inebur på mitt rum som är nästan lika lång som fönstret när jag kommer hem efter skolan ska han få en boll att leka med ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
Just nu bor de i ett par tomma hästboxar på ca 10 kvm, men det är bara tillfälligt eftersom jag har flyttat. Hanen som bor själv ska kastreras och bli frigående i mitt rum, honan och andra hanen håller jag på att bygga en bur åt, då de inte trivs inomhus.
Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson
Besök gärna min blogg :)
Oj haha på sidan 😜😝
Oj haha på sidan 😜😝