(S) Ungar! Lejon/Dvärgvädurskorsningar
Inatt föddes 5 små ungar, en hoppsankull mellan 2 kullsyskon. De är korsningar, ungarnas farfar är Lejonhuvad kanin och deras mormor är Dvärgvädur rex med satinanlag.
I och med att föräldrarna bodde ihop så är det möjligt att det kommer ännu en kull om en månad.
Jag kommer troligtvis att behålla en unge. Jag vet ännu inte kön och färger och teckningar. Men man kan redan nu anmäla intresse för ungarna.
De säljs med härstammningsbevis. De är leveransklara den 17 juli, då de fyller 8 veckor. De finns i Värnamo, Småland. Pris: 100 kr per kanin.
Jag kan ta med dem till Hyltebruk gratis när jag ändå ska dit. Eller till närliggande orter dit det går tåg eller buss, mot priset för tåg/bussbiljetten. Exempelvis till Jönköping, Gislaved, Smålandsstenar, Borås, Halmstad, Laholm, Ljungby, Alvesta, Växjö.
Hör av er i PM eller till min mail: nica_falk@hotmail.com om ni vill lämna intresse för en unge eller har några frågor eller så!
Ändra gärna annonsen enligt annonsreglerna :)
/ Medarbetare på Hermelinkanin iFokus och Lejonkaniner iFokus.
#2 Är annonsen okej nu? 🙂
Ingen päls i boet? :O
#7 Inte när bilderna togs. Mamman hade inte byggt något bo, så jag fick göra ett. Jag knäppte bilderna precis när jag samlat ihop ungarna som hon hade lagt utspridda i hela buren.. Jag fixade med boet och lade dit pälsen efter jag tagit bilderna.
Jaha då förstår jag :)
#6 Jadå :)
/ Medarbetare på Hermelinkanin iFokus och Lejonkaniner iFokus.
Någon utav ungarna såg lite konstig ut…
/Hälsningar Bea och kaninerna
Uppfödning av rex hermelin
Jag ville bara upplysa er om att det är emot reglerna att kommentera i annonserna. Har ni något ni vill framföra så är det bättre att ni gör det via PM, tack.