Kanin iFokus

Kanin

Etikett: kaninungar-och-avel
Läst 1948 ggr
Mita75
0

Kaninbebisar snart, hoppas vi..

Det är nu 21 resp 20 dagar sen vi parade våra två kanintöser och nedräkningen har börjat.. :) underbara töser och fantastiskt söta blivande pappor med.. Kiara har inte uppvisat någon större beteendeförändring medan Kiwi morrar och nafsar efter oss och vill helst inte alls bli hanterad men njuter av att bli klappad på iaf - alltid något.. Känns lite tråkigt men förhoppningsvis går det över sen.. :) upplever inte heller att Kiara blivit något tjockare, medan Kiwis mage är lite mer spänd än vanligt.. Brukar det märkas? Kiara kanske inte alls blev dräktig..!? Fortsättning följer. :)

Mita75
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kiara och Coffee

Mita75
2

Kiwi och Chicko. :)

Simontherabbits
0

Visa kort på kaninungarna när dom kommer!! :)

Mita75
0

Absolut! :)

Mita75
0

Slutspurt för Kiwi nu, och hon tycker inte alls om oss.. ;) Morrar och nafsar efter oss om vi blir för närgångna, så jag känner inga större tvivel på att hon är dräktig. Högg direkt efter mig när jag försökte känna på magen.. Så nu är det bara att lägga in mat hö och vatten som gäller, i övrigt så håller vi oss undan. ;) Kiara däremot vet jag ff inte vad jag ska tro om, inga större förändringar hos henne alls.. Men snart får vi veta.. :) längtar!

Emmetem
0

#5 Ett tips? är att inte greja med någon av kaninerna så mycket nu det sista. Kaninmammorna behöver lugn och ro - och att känna på magen är inte nödvändigt. Kommer det ungar så kommer det inte, annars märks det när tidsgränsen har passerat. Så för mammans skull låt henne vara ifred och pilla inte så mycket med henne. Det kommer hon uppskatta 🙂

/ Medarbetare på Hermelinkanin iFokus och Lejonkaniner iFokus.

Mita75
1

Vi har slutat pilla nu.. :) som jag skrev, nu är det bara mat/vatten/hö som servas, i övrigt får dom vara..

Mita75
1

Stod och tittade på Kiwi idag när hon låg och vilade, och det buffade i magen två gånger.. Längtar som tokiga här nu, både jag och dottern.. På söndag är det 28 dagar. :)

Summerdogs
1

Din och min kanin får ungar nästan samtidigt då! Min hermelin hona är inne på dag 28 på lördag :D

Emmetem
2

Och min är på dag 28 idag :D Babyboom på iFokus på G!

Summerdogs
0

HAha ja verkligen xD

MEMFS
2

Min ska ha nästa helg, ÅÅÅH långa väntan!! Uppdatera med bilder sen tjejer/killar:)

[hästtösen]
2

Min hona är på dag 20 idag, längtar som tusan och hoppas det blir några fina långöron med fina färger :) 

Har köpt världens finaste bur till henne där ungarna och hon kommer att få bo och ha plats att skutta på, den är väldigt stor med ett väldigt fint hus + att dörr så man kan se in i huset/boet :) Hon har fått flytta in i den och trivs super bra :) 

Mita75
0

Vår vackra tjockis..

[hästtösen]
0

#14: så söt :)

[hästtösen]
0

Det är så spännande! min hona har fått en liten "bulle" på magen, man börjar se att det snart är dags för bebisarna att komma till världen :) Åh denna härliga känsla när det snart är dags för ungarna att födas, det är en härlig känsla :) 

Mita75
0

Eller hur.. Denna vecka har gått väldigt långsamt.. ;) men det är inte förrän på söndag hon gått 28 dagar, så några dagar till får vi nog vänta.. :)

Emmetem
0

Oj, hade räknat fel! Dag 28 på måndag ;)

Mita75
0

Dag 28 för Kiara.. Jag undrar jag.. Tycker allt det är lite extra mage, men det kan vara ett önsketänkande med.. ;)

Mita75
0

Dag 28 för Kiwi, som allra helst ligger och vilar hela tiden nu.. (Här i matskålen) Håller tummarna för att allt går bra nu!

Mita75
0

Inga bebisar så långt ögat når.. Får väl vänta en dag till då.. :)

Summerdogs
0

Dag 30 för Doorbell men inga ungar en så länge

Mita75
2

Dag 31 för Kiara, och när jag kom ut såg det ut så här i buren.. Ingen Kiara synlig -hon är inne i boet och jag öppnar inte där just nu. Kastar mig in i duschen och går ut om en stund igen.. :) åååå.. Spännande!!

[hästtösen]
0

#23: Spännande! :D 

Min hona är på dag 24 idag.

Mita75
0

Kiaras bebisar (tre stycken) var tyvärr döda.. stor sorg här hemma 😭

Nu håller vi extra många tummar och tår för att Kiwi klarar av det och att hennes bebisar överlever.. <3 dock inga större tecken på att något är på gång för henne - men det var det å andra sidan inte för Kiara så sen som igårkväll heller..

Mita75
0

Nu har Kiwi börjat plocka päls med.. Förut var jag förväntansfull, nu är jag mest orolig.. :( hoppas hoppas att det går vägen för henne!

Summerdogs
0

Det går nog superbra! :D Min hona fick födde inatt en unge som var död :'(

Emelice1206
0
Mita75
1

Nya tummar hålles..

[hästtösen]
0

#30: det ska nog gå bättre med den kullen, får vi hoppas :) håller tummar och tassar att det ska gå bra för småttingarna ;) så fint din hona har boat, såg varmt och mysigt ut för bebisarna :)

Min hona har inte boat ännu, hon är på dag 26 nu, hade varit roligt om hon hade fått ungarna nu i helgen, men vi får vänta och se :)